Treści wizualne cieszą się coraz wiekszą popularnością. Ty, jako specjalista ds. komunikacji, powinieneś dostosować swoje umiejętności do obowiązujących trendów. Ragan.com przedstawił infografikę autorstwa Canva, ukazującą 10 rodzajów wizualnych treści, które przyciągną uwagę odbiorców.
Jak zainteresować publiczność? Po co pisać tekst, skoro można przekazać informację za pomocą obrazu? Kto powiedział, że wykresy słupkowe i wykresy kołowe muszą być nudne i trudne do zrozumienia?
Tworzenie infografik nie musi wymagać zaawansowanych umiejętności projektowania graficznego – czytamy. Poniżej proste rozwiązania dla tych, którzy nie są w tym biegli.
Fotografie przykuwające wzrok
Jak czytamy, 93 proc. osób twierdzi, że to zdjęcia są czynnikiem decydującym o tym, czy kupią dany produkt. Pokazuj kulisy działania Twojej marki, umieszczaj na zdjęciach twarze ludzi (w ten sposób ujawnisz ludzką stronę marki) czy przedstawiaj swój produkt podczas użycia – zachęca Canva.
Inspirujące karty z cytatami
To dobry pomysł, ponieważ cieszą się dużą popularnością w mediach społecznościowych – generują dużą liczbę udostępnień. Można zrobić je łatwo i szybko – czytamy. Zastosuj odpowiednie kolory i czcionkę – by pasowały do Twojej marki. Używaj cytatów, które ją odzwierciedlają.
Wyraźne wezwania do działania
Jest to idealne rozwiązanie m.in. do promowania sprzedaży lub wydarzeń. Infografika informuje, że 70 proc. firm nie stosuje chwytu „call to action”, jednak warto namawiać odbiorców do aktywności. Stosuj wyrażenia „kup teraz”, „kliknij tutaj” czy „śledź nas na…”. Nie zapominaj o kolorach i obrazkach, dzięki którym zyskasz zainteresowanie publiczności.
Zdjęcia marki
Użyj wyobraźni – czytamy w infografice. Zdjęcia powinny uwypuklać unikalność Twojej marki. Postaraj się uchwycić na zdjęciach jej „esencję”. Tu również ważne są kolory i kompozycja. Jak czytamy, korzystanie ze zdjęć przedstawiających markę pomaga w zdobyciu nawet 67 proc. więcej uwagi odbiorców.
Wizualizacje danych
Jak podaje Canva, 40 proc. ludzi czyta i lepiej rozumie informacje przedstawione w postaci wizualnej niż te w formie zwykłego tekstu. Wizualizacje to również szybszy sposób przekazania istotnych treści. Stanowić je mogą zarówno mapy, jak i wykresy czy diagramy.
Porady i triki
Mogą być to instrukcje, „życiowe porady” itp. Pokaż odbiorcom interesujące sposoby na wykorzystanie Twojego produktu. Użyj wizualizacji, by zwrócić uwagę publiczności i zachęcić ją do udostępniania.
Informacyjne zrzuty ekranów
Jak podaje infografika, 88 proc. ludzi czyta recenzje, by móc ocenić jakość działań firmy. Tzw. screeny pomogą Ci pokazać pozytywne opinie klientów pozostałej części publiczności. Komentuj opublikowane przez Ciebie zrzuty ekranów dla większej przejrzystości odbioru. Dzięki nim możesz również pokazać cechy swojej strony czy programu.
Pytania dające do myślenia
Zadawanie pytań to dobry sposób na rozpoczęcie konwersacji z odbiorcami. Pomagają one również zmniejszyć dystans między stronami – firmą a klientem. Pamiętaj, by stawiać pytania otwarte np. co Cię motywuje? – czytamy.
Infografiki
Jak czytamy, to właśnie one zyskują 3 razy więcej lajków i są częściej udostępniane niż inne rodzaje wizualnej treści. Dzięki nim zamieścisz wiele informacji w łatwej w odbiorze formie – w jednym miejscu znajdzie się dużo treści. Dowiadujemy się również, że firmy, które stosują raporty w formie infografik osiągają o 12 proc. większy zysk niż te, które tego nie robią.
Infografikę ilustrującą oryginalny tekst zaprojektowała Mary Stribley. (ak)