Po krytyce internautów włoski rząd zdecydował się przerwać kampanię namawiającą młode pary, by „wzięły się do roboty” – informuje rp.pl. Akcja miała promować Dzień Płodności obchodzony 22 września.
Jak czytamy, włoska minister zdrowia Beatrice Lorenzin poinformowała, że zleciła zmiany w kampanii, ponieważ wiele elementów akcji internauci uznali za seksistowskie. W ramach akcji pojawiło się m.in. zdjęcie kobiety, która jedną rękę trzyma na brzuchu, a w drugiej – ma klepsydrę. Na banerze znalazło się hasło „Piękno nie zna wieku. Ale płodność tak”. Jak czytamy, zdaniem internautów taki komunikat sugeruje kobietom, że „same są sobie winne, jeśli zdecydują się zbyt późno na macierzyństwo”. Inne banery przedstawiają gnijącą skórkę od banana z hasłem „Męska płodność jest wrażliwsza niż sądzisz” lub mężczyznę trzymającego papierosa i hasło „Nie pozwól swojej spermie pójść z dymem”.
Dalej czytamy, że internautów oburzył przekaz kampanii – ich zdaniem akcja ignoruje przeszkody, jakie utrudniają Włochom decyzję o dziecku, np. wysokie bezrobocie, niskie płace czy słaba ochrona praw matek. (mb)