Marka Evian wypuściła limitowaną edycję butelek zaprojektowanych przez włoską influencerkę Chiarę Ferragni. Cena wody – osiem euro – wywołuje jednak krytyczne komentarze – pisze thelocal.it.
Internauci, których wypowiedzi przywołuje źródło, krytykują markę i Włoszkę za wysoką cenę. Wskazują m.in., że na świecie ludzie mają utrudniony dostęp do wody pitnej. Thelocal.it odnotowuje też jednak głosy poparcia dla Ferragni. Jej fani przypominają, że nikt nikomu nie każe kupować produktu Evian, a woda tej marki jest uznawana za drogą niezależnie od tego, czy butelkę stworzyła włoska influencerka, czy nie.
Krytykę można było usłyszeć nawet we włoskim parlamencie – zauważa ponadto dziennik La Stampa. Senator Giampietro Maffoni wysłał pytanie do ministrów środowiska i edukacji, w którym powołał się na raport Organizacji Narodów Zjednoczonych podający, ile dzieci umiera każdego dnia z powodu braku wody pitnej. „Zdaję sobie sprawę, że możliwość ustalania własnych cen na wolnym rynku to nic nielegalnego. Jeśli jednak chodzi o kobietę, która może wpływać na miliony młodych osób jedynie za pośrednictwem Instagrama, to wydaje mi się, że mogłaby ona podejmować nieco inne decyzje biznesowe” – przywołuje słowa Maffoniego La Stampa.
Mimo krytyki, limitowana edycja wody z Chiarą Ferragni sprzedaje się jednak dobrze – ocenia thelocal.it. W niektórych sklepach internetowych jest już niedostępna.
Evian produkuje limitowane wersje swoich butelek od 1992 roku. W poprzednich edycjach akcji marka współpracowała m.in. z KENZO, Christianem Lacroix czy Elie Saab. (mp)