3 września 2018 roku wystartowała kampania „#Dumnizlodzkiego”. Województwo łódzkie podaje, że jej idea opiera się na pokazaniu „zwykłych” ludzi, którzy opowiadają swoje historie związane z okolicą. Celem działań ma być promowanie osiągnięć województwa „poprzez mówienie językiem uczuć, emocji i wartości, jakim jest duma mieszkańców” – czytamy w informacji prasowej.
Bohaterami kampanii są m.in. Izabela Domagała, która dzięki dofinansowaniu otworzyła ośrodek jeździecki, oraz Jakub Wujek, który stworzył lokalizator dla płetwonurków. Akcja „#Dumnizlodzkiego” ma też dzięki ich przykładom pokazywać mechanizmy wydatkowania funduszy unijnych – podają organizatorzy.
Izabela Domagała
„Każda historia jest niepowtarzalna i związana z innym obszarem życia mieszkańca” – zaznacza Maciej Łaski, dyrektor departamentu promocji i współpracy zagranicznej województwa łódzkiego. Jak dodaje, w kampanii biorą udział zarówno rodowici mieszkańcy regionu, jak i ci, którzy przyjechali z innych miast. Organizatorzy kampanii zachęcają też innych do podzielenia się swoimi opowieściami za pośrednictwem mediów społecznościowych – Facebooka, Twittera i Instagrama. Województwo ma zamiar publikować część z nich w swoich oficjalnych kanałach internetowych.
Jakub Wujek
Głównymi narzędziami kampanii są jednak grafiki i materiały wideo. Jak podają przedstawiciele łódzkiego, działania prowadzone są zarówno w mediach regionalnych, jak i ogólnopolskich. Akcja „#Dumnizlodzkiego” ma być też widoczna na nośnikach outdoorowych, w radiu, telewizji i prasie oraz na wspomnianych Facebooku, Instagramie i Twitterze.
Pomysł na kampanię, jak poinformował PRoto.pl Maciej Łaski z działu promocji województwa łódzkiego, powstał w trakcie warsztatów kreatywnych moderowanych przez szefa agencji Publicon, Szymona Sikorskiego. Za realizację, czyli przygotowanie strategii, kreacji, planowanie i zakup mediów oraz produkcję, odpowiada jednak w całości departament promocji i współpracy zagranicznej województwa łódzkiego, którym kieruje Łaski.
Główna odsłona „#Dumnizlodzkiego” ma trwać do 17 września 2018 roku. (mp)
Zdjęcie główne: Tadeusz Nowiński, jeden z bohaterów kampanii „#Dumnizlodzkiego”