Od października 2020 roku województwo podlaskie prowadzi kampanię wizerunkową „Znasz? Poznaj” na Facebooku i Instagramie. Jak tłumaczą organizatorzy, działania mają pokazać „niezwykłość rzeczy zwykłych” i przypominać, że „upragnione » nieznane« często jest bliżej niż myślimy”.
Dowiadujemy się też, że narracja akcji opiera się przede wszystkim na „unikatowych walorach podlaskiej przyrody, autentyczności, życiu i wypoczynku w duchu »slow«”, a do tego podkreśla bliskość i dostępność regionu, „który często zaskakuje różnorodnością, a nawet egzotyką” ze względu na wielokulturowość województwa.
Publikowane w mediach społecznościowych zdjęcia są zestawiane na zasadzie kontrastu, m.in. miejskich mostów i terenów zielonych. Kampania ma ukazywać cechy regionu z perspekty człowieka, w kontekście zmieniającej się rzeczywistości. Organizatorzy mówią, że reakcją odbiorców są stwierdzenia: „a po pandemii pojadę na Podlasie”, „wybieram świat po prawej” czy „idealne porównanie”.
Za koncept i realizację kampanii odpowiada agencja White Bits. (kd)