piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościWojewództwo podlaskie z nowym pomysłem na promocję regionu

Województwo podlaskie z nowym pomysłem na promocję regionu

7 października 2020 roku odbyła się konferencja prasowa województwa podlaskiego, na której poinformowano o nowej koncepcji promocji regionu. Podlasie chce komunikować się jako miejsce do inwestowania i prowadzenia działań gospodarczych.

Podczas wydarzenia o nowej wizji promocji gospodarczej mówili marszałek Artur Kosicki i Mariusz Dąbrowski, dyrektor biura obsługi inwestorów i promocji gospodarczej urzędu marszałkowskiego. „Zaczynamy bardzo długą pracę, żeby przedsiębiorcy z Europy, ale też innych kontynentów: Azji, czy Ameryki dowiedzieli się czym jest województwo podlaskie, jakie są jego atuty, by przyjeżdżać tutaj i inwestować w nasz region” – mówił marszałek, cytowany na stronie wrotapodlasia.pl. „My pozycjonujemy nasz region jako centrum Europy, centrum, w którym krzyżują się szlaki handlowe: Szlak Jedwabny i Szlak Bursztynowy. Wcześniej pozycjonowaliśmy się jako region peryferyjny Unii Europejskiej, a wcale tak nie musi być – zmienia się świat, zmienia się sytuacja geoekonomiczna. Podlaskie może być w centrum” – dodał Mariusz Dąbrowski, również cytowany przez wrotapodlasia.pl.

W ramach działań stworzono stronę internetową investinpodlaskie.pl, na której można znaleźć m.in. informacje dotyczące terenów inwestycyjnych w regionie, bazę start-upów czy elektroniczne wersje materiałów promocyjnych. Zaplanowano także wydarzenie o nazwie Podlaskie Forum Ekonomiczne, które ma odbyć się w dniach 26 i 27 maja 2021 roku w Białymstoku. Jak tłumaczy Mariusz Dąbrowski, konferencja poświęcona będzie rozwojowi Polski Wschodniej oraz współpracy gospodarczej z Azją Wschodnią i Południowo-Wschodnią.

Nowa wizja promocji gospodarczej ma być wsparta kampanią promocyjną „Podlaskie. Naturalna droga rozwoju”. Działania prowadzone będą w internecie, prasie i telewizji, a także podczas wizyt studyjnych oraz misji i seminariów gospodarczych. Adresatami są odbiorcy zewnętrzni, przede wszystkim ci z zagranicy. Obecnie, jesienią 2020 roku, prowadzone będą badania wśród podlaskich inwestorów, aby dowiedzieć się, na jakich rynkach komunikować kampanię. Sama akcja ma rozpocząć się wiosną 2021 roku.

Działania promocyjne zyskają własne logo oraz spójną identyfikację wizualną. Dodatkowo prowadzony będzie projekt „Standardy obsługi inwestora w samorządach województwa podlaskiego”, w ramach którego w kilkudziesięciu powiatach, gminach i miastach na Podlasiu organizowane będą szkolenia dotyczące obsługi inwestorów. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj