Akcja #WomenNotObjects to sprzeciw kobiet wobec seksizmu, na którym bazuje większość dzisiejszych reklam. O kampanii czytamy w serwisie good.is. Projekt ma zwrócić uwagę na uprzedmiotowienie kobiet w reklamie – na to, jak marki wykorzystują je i poniżają, skupiając się wyłącznie na zyskach finansowych.
Jak czytamy, w ostatnich latach wiele mówi się o seksistowskim traktowaniu kobiet w miejscach pracy. Coraz częściej zwraca się też uwagę na to, by walczyć z tą tendencją również w sferze publicznej. W reklamach wciąż kobiety pokazywane są wyłącznie w roli obiektów seksualnych. I jest to powszechna praktyka, niezależnie od reklamowanego produktu – takie ujęcie widoczne jest zarówno w reklamach hamburgerów, ubrań czy samoprzylepnych karteczek – wylicza autor.
[[{“fid”:”15546″,”view_mode”:”default”,”fields”:{“format”:”default”},”type”:”media”,”attributes”:{“class”:”media-element file-default”}}]]
W wideo, stworzonym w ramach akcji, kobiety wygłaszają sarkastyczne komentarze, dotyczące właśnie tego rodzaju przekazów reklamowych – seksistowskich, utrwalających stereotypowe myślenie. (mb)