Portal bulldogreporter.com donosi o ankiecie przeprowadzonej przez dziennikarzy na temat wpływu blogów na kształt i treść tradycyjnych informacji. Okazało się, że tylko niewielki procent ankietowanych uważa, że blogi generują informacje i gorące newsy. Częściej blogi pomagają zrozumieć kontekst danej historii, skomentować ją, wyszukać niezauważone haczyki lub pomysły. Większość dziennikarzy uważa, że blogi mają znaczący wpływ na informacje, a szczególnie na szybkość ich rozpowszechniania oraz ton, w jakim są one utrzymane.
Ponadto uznano, że:
– blogi są regularnym źródłem informacji dla dziennikarzy,
– prawie 70 proc. wszystkich reporterów sprawdza regularnie swoją listę blogów, dziennikarze są coraz bardziej aktywni w „blogosferze”.
Ankieta jest częścią ciągłego projektu badawczego prowadzonego przez Brodeur – globalnego partnera komunikacyjnego, w połączeniu z portalem Marketwire. Inicjatywa ma na celu analizę i zrozumienie, jaki wpływ mają blogi i społeczne media na tardycyjne wiadomości. Ankieta była przeprowadzona wśród reporterów, dziennikarzy, redaktorów i wydawców w USA. (mk)