Na polski rynek agencji wraca Ogilvy PR. Powstanie z połączenia Cohn & Wolfe Polska i części Ogilvy Polska. Zarówno Cohn & Wolfe, jak i Ogilvy należą do koncernu WPP.
Na początku kwietnia 2022 roku firmy poinformowały o rozpoczęciu wspólnej działalności w formie zintegrowanej agencji public relations pod marką Ogilvy PR Polska. Marka Cohn & Wolfe Polska znika z rynku. Zmiany wchodzą w życie już teraz – trwa proces rebrandingu i tworzenia strony.
Zespoły Cohn & Wolfe Polska oraz dział brand PR i influencer marketingu Ogilvy Polska łączą się i będą pracować wspólnie. Dotychczasowy Head of Cohn & Wolfe, Michał Olbrychowski, w nowej strukturze będzie pełnić funkcję Managing Director. Izabela Wejcht obejmie stanowisko Head of Corporate Communications, a Katarzyna Walewska-Napiórkowska – Head of Brand PR & Influence. Wspólnie z Olbrychowskim będą rozwijać firmę. Tomasz Cichocki, który do tej pory był PR, Social Media & Influence Directorem w Ogilvy Polska, postanowił zakończyć współpracę z firmą.
Nowy sposób funkcjonowania agencji ma umożliwić połączenie kompetencji z zakresu komunikacji korporacyjnej oraz brand PR-u i influencer marketingu. Ogilvy PR Polska należy do globalnej sieci Ogilvy, dzięki czemu korzysta ze wsparcia w dostępie do globalnych klientów, know-how i zasobów agencji. Połączenie z Cohn & Wolfe ma wzmocnić możliwości operacyjne firmy, a przez to jej potencjał rozwojowy.
„Bardzo się cieszę, że udało się doprowadzić do połączenia, na którym zyskują wszyscy – oba zespoły, które będą mogły wspierać się wiedzą i korzystać ze wspólnego doświadczenia oraz efektu skali, klienci, którzy mają teraz dostęp do szerszego portfela usług oraz sieć Ogilvy, która zyskała silnego partnera w Polsce” – komentuje Michał Olbrychowski.
Ogilvy PR funkcjonowało już w Polsce do 2018 roku. W czerwcu tego roku agencja zlikwidowała podział na Ogilvy One, Ogilvy & Mather Advertising, Ogilvy Public Relations i inne podmarki i zaczęła działać pod brandem Ogilvy. (mb)