Jak informuje Życie Warszawy, władze Wrocławia przygotowują kampanię, która ma zachęcać młodych Polaków pracujących za granicą do powrotu do kraju. Aglomeracja rozwija się w tak dużym tempie, że zaczyna w niej brakować pracowników. „Powstanie 100 tys. miejsc pracy. Wolimy już dziś zacząć działać, by zaradzić problemowi” – mówi Marcin Garcarz, rzecznik prezydenta Wrocławia.
W ramach kampanii promocyjnej miasta w londyńskich klubach i pubach popularnych wśród Polaków odbędą się koncerty polskich zespołów muzycznych. Wystąpią m.in.: Kabaret Mumio, Kult, Fisz & Sztuczne Tworzywo, Pocahontas, Kaliber 44 i Hey. Podczas każdego koncertu rozdawane będą materiały promocyjne miasta, a nad sceną zawiśnie banner Wrocławia. Informacje o koncertach zostaną umieszczone w prasie i internecie oraz na plakatach. „Jeżeli młody, wykształcony człowiek pracuje na Wyspach »na zmywaku«, a tutaj za niewiele mniej może się realizować w renomowanym koncernie, to wybierze Wrocław” – wierzy Marcin Garcarz.
To nie pierwsza kampania prowadzona przez władze Wrocławia, już od roku miasto próbuje zachęcać ludzi do osiedlania się na swoim terenie. Do tej pory przeprowadzono takie kampanie jak: »Wrocław -Twoje klimaty« i »Wrocław – miasto, które rozwija«.