W czerwcu 2024 roku Urząd Miejski Wrocławia powołał Departament Marki Miasta, którym pokieruje Radosław Michalski. Utworzenie nowej jednostki ma na celu usprawnienie komunikacji z mieszkańcami, współpracy z mediami, uczelniami i zagranicznymi miastami partnerskimi.
Jak wyjaśnia wrocławski ratusz, powstanie departamentu było podyktowane „usprawnieniem koordynacji i profesjonalizacji usług prowadzonych przez Miasto Wrocław w obszarach komunikacji z mieszkańcami, współpracy z uczelniami wyższymi i zagranicznymi miastami partnerskimi Wrocławia, współpracy medialnej i internetowej, a także promocji i turystyki”.
„Bliższa współpraca w powyższym zakresie to także odpowiedź na nowe trendy w obszarze komunikacji oraz na postulaty organizacji związanych z rozwojem turystyki, zwracających uwagę na konieczność poszerzenie aktywności miasta w tym zakresie” – dodaje miasto.
Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia, podkreśla, że właśnie turystyka stanowi 8 proc. dochodów do budżetu Wrocławia (czyli ok. 370 mln zł). Usprawnienie działań komunikacyjnych ma m.in. zwiększyć ten odsetek.
Nowy departament obejmuje wydziały, biura i działy, które do tej pory funkcjonowały w strukturze Urzędu Miejskiego. Połączenie ich w ramach nowej komórki organizacyjnej ma za zadanie poprawić kontakt z mieszkańcami oraz instytucjonalnymi partnerami zewnętrznymi z naciskiem na sferę internetową. W ramach departamentu funkcjonowało będzie także Biuro Współpracy z Uczelniami Wyższymi – zwane także Wrocławskim Centrum Akademickim – które uzupełni zakres pracy departamentu przez międzynarodowe kontakty ze środowiskiem naukowym.
„Synergia działań we wszystkich obszarach działań departamentalnych pozwoli lepiej planować przygotowanie np. nowych partnerstw zagranicznych z uwzględnieniem ich potencjału akademickiego i turystycznego, a bliższe działania osób zajmujących się kontaktem z prasą wraz z komunikacją internetową i targetowanymi obszarowo działaniami promocyjnymi (przy okazji chociażby kampanii promocyjnych), pozwolą na optymalizację zasięgów działań przy oszczędności wydatkowanych środków budżetowych” – przekazuje miasto w komunikacie.
Wrocław odnotował prawie 7 proc. wzrost liczby turystów korzystających z bazy noclegowej w porównaniu do poprzedniego roku. Stolicę Dolnego Śląska odwiedziło w minionym roku ok. 6 mln osób. „Odbudowa tego sektora gospodarki po kryzysie pandemicznym wciąż wymaga wsparcia, szczególnie w obszarze turystyki biznesowej” – zaznacza miasto.
Nowym departamentem, podległym prezydentowi Wrocławia, pokieruje Radosław Michalski – dotychczasowy dyrektor Wydziału Promocji Miasta i Turystyki.
Radosław Michalski
Michalski w Wydziale Promocji Miasta i Turystyki pracował od 2018 roku. Koordynował także kwestiami współpracy międzynarodowej oraz relacji ze środowiskiem naukowym.
Czytaj także: Wywiad z Radosławem Michalskim: pandemia wymusiła większą kreatywność w komunikacji, ale nie zmieniły się priorytety miast
Zastępcą dyrektora Departamentu Marki Miasta został z kolei Arkadiusz Filipowski, do tej pory zastępca dyrektora w Wydziale Komunikacji Społecznej. (mb)
Zdjęcie główne: fot. flickr.com/wroclawofficial