Film promocyjny „Wrocław Miasto Przygody”, będący częścią kampanii, która miała na celu promocję miasta i zachęcenie turystów do odwiedzin, zdobył tytuł Najlepszego Filmu Promującego Miasto na Świecie 2024 podczas festiwalu World Tourism Film Awards w Walencji.
Do tej pory produkcja ta została nagrodzona już osiem razy na międzynarodowych festiwalach filmowych, w tym m.in. w Los Angeles, Cannes, Tortosie czy Louse, co zapewniło jej najwyższe miejsce w CIFFT, globalnym rankingu najlepszych filmów w miastach turystycznych. To właśnie te nagrody doprowadziły „Wrocław Miasto Przygody” do zdobycia tytułu Najlepszego Filmu Promującego Miasto na Świecie 2024.
W spocie wzięli udział znani aktorzy, w tym Daniel Olbrychski, Marianna Zydek oraz Piotr Nerlewski. Za reżyserię i scenariusz odpowiadał Michał Zieliński. Film został zrealizowany na zlecenie Wydziału Promocji Miasta i Turystyki we Wrocławiu, a produkcją spotu zajęła się Grupa MagicLine. Został on przetłumaczony na język angielski, niemiecki, czeski i hiszpański.
Wideo promocyjne Wrocławia przypomina zwiastun filmu przygodowego, a jego fabuła składa się zarówno z fikcji, jak i autentycznej historii związanej z Opactwem Ołbińskim. Bohaterem spotu jest Filip, grany przez Piotra Nerlewskiego, który wraz ze swoją babcią prowadzi antykwariat. Znajdujące się w nim antyki nie zawsze są jednak zdobywane w uczciwy sposób. Pewnego dnia Filip przypadkowo natrafia na swoją dawną przyjaciółkę Natalię, w którą wcieliła się Marianna Zydek, pracującą w Muzeum Narodowym we Wrocławiu. W ten sposób rozpoczyna się przygoda pary i poszukiwania skarbu. W spocie pojawia się również czarny charakter – Sergiusz, grany przez Daniela Olbrychskiego.
Źródło: youtube.com/WROCLAW.PL_WIDEO
Film był częścią kampanii Wydziału Promocji Miasta i Turystyki we Wrocławiu oraz Wrocławskiej Organizacji Turystycznej „Wrocław miastem przygody”, która wystartowała w maju 2023 roku. W ramach akcji miast promowało swoją ofertę w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Katowicach, Łodzi, Gdańsku i Szczecinie. Spot wyświetlono w 170 kinach oraz na 260 nośnikach outdoorowych.
Czytaj więcej: Wrocław promuje się jako miasto przygody
Zeszłoroczna akcja jest kontynuowana także i w tym roku. Od połowy czerwca do końca sierpnia 2024 roku film promocyjny „Wrocław Miasto Przygody” był promowany na rynkach zagranicznych w czterech wersjach językowych z dubbingiem, w tym angielskiej, niemieckiej, czeskiej i hiszpańskiej. (ao)