Projekt o nazwie Pokolenie W to inicjatywa miasta Wrocławia i dziesięciu działających tam państwowych uczelni wyższych: Akademii Sztuk Pięknych, Akademii Wychowania Fizycznego, Akademii Sztuk Teatralnych, Akademii Wojsk Lądowych, Politechniki Wrocławskiej, Papieskiego Wydziału Teologicznego, Uniwersytetu Przyrodniczego, Uniwersytetu Ekonomicznego, Uniwersytetu Wrocławskiego i Uniwersytetu Medycznego.
Celem akcji jest zachęcenie młodych ludzi do studiowania, a następnie podejmowania pracy we Wrocławiu.
„W projekcie przedstawiamy sylwetki czterdziestu osób realizujących swoje pasje w różnych obszarach życia od sztuki, teatru, literatury, przez sport, militaria, po naukę i technologię. Wszystkich łączy jedno – Wrocław. Nasi Bohaterowie to studenci, absolwenci, naukowcy i pasjonaci, którzy swoim zaangażowaniem i niezwykłą charyzmą firmują również uczelnie, z których się wywodzą. Udowadniają, że nawet w tak dużym ośrodku akademickim jakim jest Wrocław, jest miejsce na znakomite indywidualności” – czytamy w przesłanym do redakcji materiale prasowym.
Jednym z elementów kampanii jest konkurs skierowany do osób związanych z Wrocławiem, czyli tych, którzy mieszkają w tym mieście, uczą się, pracują lub w nim bywają i jednocześnie realizują kreatywne projekty. Do konkursu można zgłaszać swoje działania w czterech kategoriach: nauka, sztuka/kultura, innowacja i społeczeństwo.
Nabór prac trwa do 26 października. Zwycięzców wybierze jury, które będzie składać się między innymi z przedstawicieli uczelni. Celem konkursu jest promocja oddolnych inicjatyw mieszkańców.
Projekt Pokolenie W promuje kampania o zasięgu ogólnopolskim, która będzie trwać do końca listopada 2017 roku. Obejmuje internet, media społecznościowe oraz outdoor. Za stworzenie strategii, ideę kreatywną, koncepcję i egzekucję działań w kanałach digital oraz social media odpowiada Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej. (pp)