Wschowa zaprezentowała nowy logotyp, który będzie podstawą systemu identyfikacji wizualnej miasta.
Logotyp nawiązuje do herbu miasta, czyli srebrnego krzyża jagiellońskiego na niebieskim tle oraz dwóch srebrnych pierścieni położonych między jego ramionami – wyjaśniają twórcy znaku. „W konstrukcji prostego i minimalistycznego znaku krzyż stał się literą H symbolicznie oddzielającą dwa rodzaje krojów pisma. Krój szeryfowy to nawiązanie do wielowątkowej historii królewskiego miasta. Krój bezszeryfowy to symbol współczesności i wyzwań, jakie dziś stoją przed Wschową” – czytamy.
Jak wyjaśnia Konrad Antkowiak, burmistrz Wschowy, miasto po latach miało potrzebę zmiany identyfikacji. „Od dawna podkreślam, że odkrywanie tożsamości Wschowy nie jest procesem zakończonym. Ciągle staramy się na nowo definiować zadania, które dziś stoją przed miastem. Jednocześnie czerpiemy ze wspaniałej historii i doświadczeń mieszkańców, którzy budują naszą wspólnotę. Nowy logotyp i identyfikacja wizualna świetnie oddają ten balans” – komentuje.
Czytamy, że tworzenie identyfikacji miasta zaczęło się od warsztatu z udziałem burmistrza miasta oraz pracowników odpowiedzialnych za komunikację i promocję gminy. Podczas prac do nowego znaku dopasowano dwa hasła promocyjne: „Pozostań sobą” oraz „Właśnie tu”.
Za opracowanie wizerunku miasta odpowiada agencja Publicon. „Według wypracowanej przez nas strategii Wschowa to miasto, które niczego nie udaje. Nie pretenduje do tego, by być drugim Wrocławiem czy Zieloną Górą. Ma być autentyczną i samoświadomą marką, która podąża własną drogą. Marką, która z jednej strony akcentuje swoją bogatą, wielowiekową historię, z drugiej zaś pozostaje miejscem otwartym na nowoczesność. Wschowa to oferta dla ludzi, którzy szukają miejsca do mądrego życia – chcą pozostać sobą i żyć właśnie tu” – komentuje Michał Ulidis, dyrektor kreatywny Publiconu. (mb)