Meta opublikowała „Reels Performance Playbook”, który zawiera uwagi na temat tego, jak tworzyć skuteczne pod względem marketingowym treści. Ponadto raport informuje o najpopularniejszych trendach w tym formacie.
Nowy materiał od Mety to 10-stronicowy przewodnik o Reelsach. Szczególną uwagę przedstawiciele firmy zwracają na język treści w tym formacie: „Reelsy mają styl komunikacji, który jest nieco inny. Nazywamy go «językiem Reelsów»”. Meta informuje, co zrobić, aby treści językowe stosowane w Reelsach mogły przynieść jeszcze lepsze wyniki.
Źródło: zrzut ekranu z raportu
Meta zwraca uwagę, że tworzenie wideo w „języku Reelsów” może zwiększyć przychody nawet o 51,1 proc. Firma zachęca, aby łączyć dźwięk i efekty wizualne z kreatywnym i angażującym sposobem przekazywania treści po to, by wywołać emocjonalną reakcję użytkowników platformy. Kluczowe jest w tym przypadku wypracowanie własnej – przejrzystej i niebanalnej – strategii komunikacyjnej, aby zbudować bliską więź z odbiorcami.
W raporcie Meta przypomina też o najważniejszych zasadach tworzenia Reelsów:
- nagrywaniu Reelsów w formacie 9:16,
- odpowiednim doborze dźwięku, który zaangażuje odbiorców,
- zamieszczaniu napisów w odpowiednim miejscu, aby komunikaty były dobrze widoczne.
Raport zawiera również przegląd opcji kreatywnych i sposobu ich wykorzystania: „Oto kilka taktyk, których możesz użyć, aby Twoje reklamy Reels były angażujące” – zachęca do zapoznania się z materiałem firma.
Źródło: zrzut ekranu z raportu
Wśród nich wymienione zostały m.in.: odpowiedni dobór muzyki i dźwięku, testowanie różnorodnych technik edycji, korzystanie z filtrów i naklejek dostępnych na platformie oraz… wykorzystanie w Reelsach własnego wizerunku. Meta zwraca też uwagę na szczególne znaczenie pierwszych dwóch sekund materiału, które mają przyciągnąć uwagę odbiorców.
W dalszej części raport zawiera szczegółowe omówienie każdego z tych elementów, a także przegląd formatów Reels zalecanych dla marek. Znajdują się tam m.in. informacje, aby reklamować produkty poprzez pokazywanie w Reelsach tego, jak działają czy jak mogą zostać wykorzystane w codziennym życiu, np. pokazując „przed i po”.
Meta zachęca też do przedstawienia odbiorcom produktów w zabawny, przejrzysty i przede wszystkim angażujący sposób. Proponuje m.in. wykorzystanie Q&A, za pomocą którego historia produktu zostanie przekształcona w swobodną rozmowę między dwiema osobami.
Firma proponuje również rozwiązania własne z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, które mają pomóc w dotarciu do odpowiedniej grupy odbiorców za pomocą opcji Umiejscowienie Advantage+.
Pełen przewodnik dostępny tutaj. (kn)
Źródło: socialmediatoday.com, Meta Shares Reels Marketing Tips in New Guide, Andrew Hutchinson, 3.09.2024/ Zdjęcie główne: zrzut ekranu z raportu