poniedziałek, 16 września, 2024
Strona głównaAktualnościWiadomościWskazówki marketingowe na temat Reelsów w nowym raporcie od Mety

Wskazówki marketingowe na temat Reelsów w nowym raporcie od Mety

Meta opublikowała „Reels Performance Playbook”, który zawiera uwagi na temat tego, jak tworzyć skuteczne pod względem marketingowym treści. Ponadto raport informuje o najpopularniejszych trendach w tym formacie.

Nowy materiał od Mety to 10-stronicowy przewodnik o Reelsach. Szczególną uwagę przedstawiciele firmy zwracają na język treści w tym formacie: „Reelsy mają styl komunikacji, który jest nieco inny. Nazywamy go «językiem Reelsów»”. Meta informuje, co zrobić, aby treści językowe stosowane w Reelsach mogły przynieść jeszcze lepsze wyniki.

Źródło: zrzut ekranu z raportu

Meta zwraca uwagę, że tworzenie wideo w „języku Reelsów” może zwiększyć przychody nawet o 51,1 proc. Firma zachęca, aby łączyć dźwięk i efekty wizualne z kreatywnym i angażującym sposobem przekazywania treści po to, by wywołać emocjonalną reakcję użytkowników platformy. Kluczowe jest w tym przypadku wypracowanie własnej – przejrzystej i niebanalnej – strategii komunikacyjnej, aby zbudować bliską więź z odbiorcami.

W raporcie Meta przypomina też o najważniejszych zasadach tworzenia Reelsów:

  • nagrywaniu Reelsów w formacie 9:16,
  • odpowiednim doborze dźwięku, który zaangażuje odbiorców,
  • zamieszczaniu napisów w odpowiednim miejscu, aby komunikaty były dobrze widoczne.

Raport zawiera również przegląd opcji kreatywnych i sposobu ich wykorzystania: „Oto kilka taktyk, których możesz użyć, aby Twoje reklamy Reels były angażujące” – zachęca do zapoznania się z materiałem firma.

Źródło: zrzut ekranu z raportu

Wśród nich wymienione zostały m.in.: odpowiedni dobór muzyki i dźwięku, testowanie różnorodnych technik edycji, korzystanie z filtrów i naklejek dostępnych na platformie oraz… wykorzystanie w Reelsach własnego wizerunku. Meta zwraca też uwagę na szczególne znaczenie pierwszych dwóch sekund materiału, które mają przyciągnąć uwagę odbiorców.

W dalszej części raport zawiera szczegółowe omówienie każdego z tych elementów, a także przegląd formatów Reels zalecanych dla marek. Znajdują się tam m.in. informacje, aby reklamować produkty poprzez pokazywanie w Reelsach tego, jak działają czy jak mogą zostać wykorzystane w codziennym życiu, np. pokazując „przed i po”.

Meta zachęca też do przedstawienia odbiorcom produktów w zabawny, przejrzysty i przede wszystkim angażujący sposób. Proponuje m.in. wykorzystanie Q&A, za pomocą którego historia produktu zostanie przekształcona w swobodną rozmowę między dwiema osobami.

Firma proponuje również rozwiązania własne z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, które mają pomóc w dotarciu do odpowiedniej grupy odbiorców za pomocą opcji Umiejscowienie Advantage+.

Pełen przewodnik dostępny tutaj. (kn)

Źródło: socialmediatoday.com, Meta Shares Reels Marketing Tips in New Guide, Andrew Hutchinson, 3.09.2024/ Zdjęcie główne: zrzut ekranu z raportu

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj