Jednym z kluczowych zadań PR-owców jest komunikacja. Obwieszczanie sukcesów firmy, umiejętne odnoszenie się do porażek, nawiązywanie i podtrzymywanie relacji z mediami oraz informowanie o zmianach w firmie. Dla komunikacji kluczowe jest sprawne posługiwanie się językiem, tak by „Język giętki powiedział wszystko, co pomyśli głowa”. We wszystkich ogłoszeniach o pracę dla PR-owców wymagane jest sprawne posługiwanie się mową ojczystą. Coraz ważniejsza jest jednak, zwłaszcza w agencjach PR i międzynarodowych korporacjach, umiejętność posługiwania się językiem obcym.
Temat komunikacji językowej szczególnie aktualny stał się w przeddzień EURO 2012. Zauważyli to także organizatorzy ogólnopolskiej kampanii społecznej „Język to podstawa. Ucz się języków” organizując akcję Tydzień Języków – przygotuj się do EURO”, która potrwa do 3 czerwca. W ramach tygodnia języków można np. sprawdzić swoją znajomość języka w skali Rady Europy i otrzymać bezpłatny certyfikat. Uczniowie szkół publicznych wraz z nauczycielami mogą wziąć udział w konkursie, a pracownicy punktów usługowych otrzymać etykietę na drzwi wejściowe „tu mówimy po…” (angielsku, niemiecku, francusku itp.) zachęcającą obcokrajowców do odwiedzenia danej placówki.
W nauce języka najważniejsze jest przełamanie bariery językowej. Świetną okazją może być nawiązywanie kontaktów z obcokrajowcami, którzy przyjadą kibicować swoim drużynom podczas rozgrywek EURO 2012. Oczywiście nie wszyscy PR-owcy muszą biegle władać językiem obcym. Jeśli nie pracują dla Klientów zagranicznych, nie muszą przygotowywać prezentacji i prowadzić korespondencji w danym języku, wystarczy poziom średnio zaawansowany. Warto jednak rozwijać się w tej dziedzinie i poznawać tajniki języka w kontekście branży, z którą jesteśmy związani.
Dlatego zapraszam na warsztaty z języka angielskiego dla PR-owców, które rozpoczną się już 9 czerwca w Warszawie! Zapisz się już dziś!
Agata Urbańczyk
PR & Marketing Manager
Lang LTC