Stała umowa na usługi PR i współpraca projektowa jest jak posiadanie własnego samochodu i jazda próbna – zauważa na łamach serwisu twoja-firma.pl Jacek Jakubczyk, dyrektor zarządzający agencji ITBC Communication.
Jakubczyk w artykule przedstawia charakterystykę jednej i drugiej formy współpracy z agencjami PR. Współpraca projektowa opiera się na trzech elementach – budżecie, terminie i celu. Projekty zwykle dotyczą jednostkowych działań będących elementem większej kampanii marketingowej lub wsparcia działań wewnętrznej komórki PR.
Na kompleksową obsługę PR często decydują się nieduże firmy w fazie dynamicznego rozwoju. Powoduje on, że przedsiębiorstwo musi skupić się na działalności biznesowej, a obsługę PR zleca zewnętrznej firmie.
Autor wskazuje jeszcze na jeden aspekt istotny przy wyborze formy współpracy. Firmy często decydują się na współpracę projektową z agencjami, aby ocenić jakość ich usług. Gdy są zadowolone – zlecają kompleksową obsługę PR. Dlatego współpraca projektowa przypomina jazdę próbną samochodem. (ks)