Kończą się wakacje, ale zaczyna się sezon wzmożonej promocji regionalnej, wynika z artykułów mediów regionalnych. Do promocyjnej rywalizacji startuje właśnie Polska Wschodnia, a także miasta: Katowice, Poznań, Włodawa i Ełk.
Echo Dnia Świętokrzyskie informuje o tym, że 5 wschodnich województw: świętokrzyskie, lubelskie, podkarpackie, warmińsko-mazurskie i podlaskie wyda 110 mln złotych na międzynarodową kampanię promocyjną w Rosji, Niemczech na Ukrainie. Z całej kwoty 24 mln zostaną przeznaczone na promocję turystyki, a 86 mln gospodarki, podaje gazeta.
W tę kampanię, jak i w promocyjny projekt dla Katowic zainwestuje Unia Europejska. Katowicka promocja pod hasłem „Miasto wielkich wydarzeń”, jak czytamy w Gazecie Wyborczej Katowice, kosztować będzie 1 mln 125 tys. złotych. Ma być ona oparta o kampanię billboardową w całej Polsce. W październiku ruszy przetarg władz miasta na działania reklamowe akcji, a sam jej start przewidziano na przyszły rok.
Poznań natomiast chce zachęcić turystów na sportowo, reklamując się za pomocą październikowej imprezy Poznań Maraton. Promocja idzie dwutorowo, czytamy w MICE Poland. W telewizji Eurosport adresowana jest do mieszkańców Europy, Azji oraz Afryki, a wśród Polaków akcje promocyjne mają być oparte o eventy i konferencje.
A mniejsi gracze z północy? Ełk – wedle relacji Wiadomości Turystycznych – za pomocą billboardów od lipca w północno-wschodniej Polsce promuje się jako region bogaty w jeziora. Natomiast Włodawa, jak donosi Echo Katolickie, właśnie dołączyła do grona dbających o markę regionalną opracowując logo i hasło promocyjne. Do tego miasto to, podobnie jak Ełk, chce zachęcać do odwiedzin atrakcjami turystycznymi.(ał)