845 mln użytkowników miesięcznie, 2,7 mld komentarzy dziennie oraz 1 mld zysku w zeszłym roku. Spółka Facebook.com w swoim prospekcie emisyjnym przedstawia wiele ciekawych danych dotyczących zarówno wyników finansowych, jak i funkcjonowania samego serwisu.
Facebook przechowuje 100 petabajtów (100 milionów gigabajtów) danych o swoich użytkownikach. Codziennie przesyłają oni 250 milionów zdjęć oraz 2,7 miliarda razy umieszczają komentarze lub klikają „Lubię to”. W grudniu 2011 roku miesięczna liczba aktywnych użytkowników wyniosła 845 mln osób, średnio w grudniu zeszłego roku do serwisu logowało się 483 mln osób dziennie. Aktywni użytkownicy stanowią 58 proc. ogółu osób korzystających z Facebooka. Jak zarabia się na takim gigancie? Łączne przychody Facebooka w 2011 roku wyniosły 3,71 mld dolarów i w większości pochodziły z reklam (85 proc.). Wydatki na marketing i prowadzenie sprzedaży wyniosły 12 proc. przychodu, zysk stanowił 26 proc. (równo miliard dolarów). Jedynie 10 proc. przeznaczono na badania i rozwój serwisu. Na wynagrodzenie i bonusy prezesa zarządu Marka Zuckerberga przeznaczono w zeszłym roku 700 tys. dolarów. (ks)