16 czerwca 2020 roku rozpoczęła się nowa kampania „Co z tą wodą”. Organizatorem akcji jest Bluecloud Interactive, a jej partnerem została Fundacja WWF. Głównym celem działań jest uświadomienie Polaków na temat deficytu wody w naszym kraju oraz zaznajomienie ich z tematem suszy i jej poważnych konsekwencji. W ramach akcji zbierane będą podpisy pod apelem do rządzących o systemowe zmiany w związku z deficytem wody – petycja ma zostać złożona do premiera Mateusza Morawieckiego.
W ramach kampanii prowadzone będą działania z zakresu PR-u, influencer marketingu, promocji w mediach społecznościowych oraz digitalu. Stworzono specjalną stronę internetową coztawoda.pl, na której pojawi się m.in. challenge na temat ponownego wykorzystania wody i jej zasobów – pod nazwą #bezprzelewek, serwis edukacyjny oraz apel do polityków o zajęcie się deficytem wody systemowo.
Za merytorykę kampanii odpowiada Koalicja Klimatyczna, skupiająca 27 organizacji non profit. Jej koordynatorem jest Dominik Olędzki. O wsparcie komunikacyjne i marketingowe oraz rzetelne przedstawienie tematyki rzecznej zadbała organizacja WWF Polska koordynowana przez Zofię Pawelską. Za stronę koncepcyjną i kreatywną odpowiada agencja Bluecloud Interactive – Piotr Nogal i Monika Donner. Działania komunikacyjne zaplanowała Karolina Kowalska z agencji KeyPR. Stronę internetową coztawoda.pl programuje zespół deweloperski HotChili Digital.
Kampania potrwa dwa miesiące. (ak)