poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościWybrano najlepsze polskie blogi firmowe 2009 roku

Wybrano najlepsze polskie blogi firmowe 2009 roku

Zakończyła się druga edycja konkursu na blog firmowy roku w Polsce. O tytuł najlepszego walczyło ponad 100 blogów. Jury wybrało zwycięzców w czterech kategoriach. Przyznano także dziewięć wyróżnień specjalnych.

Konkurs to społeczna inicjatywa, która ma na celu promowanie narzędzi społecznościowych wśród polskich firm i prezentowanie zalet otwartej komunikacji.

Wśród blogów młodych (istniejących od 3 – 6 miesięcy) za najlepsze uznano:
blog Banku Zachodniego WBK  (pierwsze miejsce);
blog AdTaily (drugie miejsce);
blog Paclan Historie Kuchenne i Blog ŁubuDubu PR  (ex aequo 3. miejsce).

Wśród blogów dojrzałych (od 6 miesięcy do roku):
blog Scrapbooking Inspiracje i Informacje Scrap.com.pl
blog InsideLab „Z życia Bronisławy”;
blog iSzafy.

Blogi profesjonalne (powyżej roku):
blog Rzecznika TP/Orange;
blog mBank;
blog Ancora Restaurant.

Blogi instytucji:
blog Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie.

Wyróżnienia specjalne:
blog Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie (najwyższa punktacja wśród ocenianych blogów);
blog Rzecznika TP/Orange (za przełamywanie stereotypów w komunikacji z klientami);
blog Ancora Restaurant (za styl, klasę i szerokie spojrzenie na dziedzinę);
blog Arboblog (najlepszy blog branży interaktywnej);
blog Innowacje i Inspiracje Infovide Matrix (najlepszy blog IT);
blog PGS Rzeszów (dla pracowników IT z poczuciem humoru i zacięciem (nie tylko) redakcyjnym); 
blog Art Zone Events (dopasowanie języka przekazu do specyfiki działalności firmy);
blog Domu Maklerskigo BOŚ SA (najlepszy blog inwestycyjny)
Mikroblog Site Impulse (za zwięzłość).

Blogi oceniano głównie pod kątem wpływu, jaki wywierają na sposób komunikowania się firmy z otoczeniem. Oceniane były: otwartość komunikacji (język, styl); częstotliwość wpisów; liczba autorów; znaczenie bloga w komunikacji firmy (ekspozycja na stronie); liczba/jakość komentarzy; wygląd, nawigacja, usability.

Zwycięzców wyłoniło jury w składzie: Dominik Kaznowski (kaznowski.blox.pl), Jarosław Sobolewski (IAB Polska), Joanna Gajewska (Nasza-klasa.pl), Marek Woźniak (netPR), Michał Macierzyński (Fundacja InternetPR), Maciej Budzich (Mediafun), Krzysztof Adamus (Opcom), Maciej Zawadziński (Brand New Media), Aleksander Winciorek (Think-a-head.org). (bs)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj