Wybrano liderów wyznaczających trendy w komunikacji marketingowej w konkursie Dyrektor Marketingu Roku. 4 grudnia 2024 roku podczas uroczystej gali ogłoszono laureatów tegorocznej edycji konkursu, który od 13 lat docenia działania wyróżniających się strategów marketingu w Polsce. W gronie laureatów są zarówno znane w branży nazwiska, jak i wschodzące gwiazdy tej profesji.
Konkurs Dyrektor Marketingu Roku organizowany jest przez Mediarun.com, a jego ideą jest wyłonienie i nagrodzenie wybitnych liderów i osobowości kierujących pracami działów marketingu, digital, e-commerce, PR, komunikacji oraz employer brandingu w firmach i organizacjach.
Kapituła ocenia sylwetki kandydatów przede wszystkim przez pryzmat osiągniętych efektów, zrealizowania przyjętej strategii marketingowej oraz realizacji innowacyjnych pomysłów.
W skład kapituły wchodzi prawie 50 ekspertów z dziedziny marketingowej, biznesowej i naukowej, byłych laureatów, przedstawicieli agencji oraz domów mediowych. Nagrody przyznano nie tylko w poszczególnych kategoriach konkursowych, lecz także wybrano dwójkę laureatów Grand Prix Indywidulanych oraz – po raz pierwszy w historii konkursu – przyznano statuetkę Grand Prix Zespołowego.
Za wizjonerskie przywództwo, umiejętność łączenia globalnej strategii z lokalnym kontekstem oraz niezwykłą skuteczność w budowaniu marki premium w 20 krajach, nagrodę Grand Prix Indywidualne 2024 otrzymała Karolina M. Krawczyk z Pandory!
Za przeprowadzenie rewolucyjnego rebrandingu, który nie tylko odświeżył wizerunek marki Bakalland, ale także zbudował nowe emocjonalne skojarzenia i przywrócił pozycję lidera na konkurencyjnym rynku, nagrodę Grand Prix Indywidualne 2024 otrzymał Artur Gajewski z FoodWell!
Za imponującą kampanię wizerunkową, mistrzowskie wykorzystanie cyfrowych kanałów komunikacji oraz konsekwentne budowanie marki w oparciu o unikalne emocje związane z podróżowaniem, nagrodę Grand Prix Zespołowe 2024 otrzymało Biuro Marketingu Polskich Linii Lotniczych LOT!
Nagrodzeni w kategoriach specjalnych
Positive Impact Personalities
Anna Andrych – PAYEYE
Best NGO Marketer
Konrad Kruczkowski – Stowarzyszenie WIOSNA
Best STARTUP Marketer
Łukasz Piekut – REBEL TANG
Thinking outside of the box
Michał Jaworski – RAINBOW Tours
Master of AI Marketing
Robert Szymański – BANK BPS
Master of Digital Marketing
Arkadiusz Krokowski – PLAY
Master of Technology & Innovation
Piotr Częścik – PROMEDICA Care
Master of Communication / PR
Katarzyna Koper – VELOBANK
Master of Influencer Marketing
Marta Sawicka – ANSWEAR
Master of Employer Branding
Marta Chmielewska – VELOBANK
Master of CSR / Social Purpose
Emil Nowiński – RINGIER AXEL SPRINGER POLSKA
Aleksandra Gawlas – Wilińska – HENKEL Consumer Brands
Master of ESG / Sustainability
Grzegorz Mościbrocki – CLOVIN
Master of International Marketing
Mateusz Załubski – INCOGNI
Master of International Marketing
Karolina Krawczyk – PANDORA
Master of Content Marketing
Jan Kaliński – EBILET
Master of Brand Experience
Krzysztof Bożek – LOREAL / YSL
Master of Young Generation Marketing
Jan Kalinski – eBilet
Master of Smart Marketing / Limited Budget
Olaf Furmanek – ORLEN Paczka
Mateusz Haber – SURF INC.
Best Brand / Category Leader
Anna Werstler – GRUPA ŻYWIEC
Best Loyalty & Engagement Marketing
Marika Gołębiowska – DELL
Launch / Re-branding roku
Artur Gajewski – FOODWELL
Long time Marketing Excellence
Wiktor Kowalski – DAN CAKE
Laureaci w kategoriach branżowych:
Zdrowie / Leki / Suplementy
Katarzyna Sikorska – Polski Lek
Anna Urcus – ADAMED PHARMA
Finanse / Ubezpieczenia / Inwestycje
Robert Szymański- Bank BPS
Piotr Szymczak- PAY PO
Uroda / Kosmetyki / Higiena
Krzysztof Bożek – L’OREAL / YSL
Kultura / Sztuka / Edukacja
Jakub Woźniak – Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN
Kinga Nowacka – Uniwersytet SWPS
Wyróżnienie: Bohdan Pawłowicz Timeless Film Foundation
Moda / Styl życia
Marta Sawicka – Answear
Napoje / Alkohol
Anna Werstler – GRUPA ŻYWIEC
Produkty spożywcze
Artur Gajewski – FOODWELL
E-commerce
Zuzanna Dębowska – ŻABKA JUSH
Turystyka / Hotele / Spa
Michał Jaworski – RAINBOW Tours
IT/Telco/Technologia
Arkadiusz Krokowski – PLAY
Kategorie zespołowe:
Zespół Marketingu Roku 2024. Budżet do 1 000 000 zł.
- Roger Publishing
W składzie: Nicole Sochacki-Wójcicka – właścicielka RogerPublishing, Ewelina Dogońska – dyrektor ds. sprzedaży i marketingu, Ewelina Kozłowska – Digital Marketing Manager, Patrycja Olczak – Kierownik Działu Kreatywnego, Dział Kreatywny i Online Marketing: Martyna Rostkowska, Marta Radzik, Katarzyna Józwiak, Aleksandra Stanisławska, Aleksandra Goździewska, Dawid Kiryk
Zespół Marketingu Roku 2024. Budżet do 5 000 000 zł.
- Centrum Handlowe Posnania
W składzie: Agnieszka Juszkis, Natalia Nawrocka, Justyna Urbanowicz-Jaśniak, Gabriela Bączkiewicz
- Stowarzyszenie Wiosna
W składzie: Konrad Kruczkowski, Marta Firlej, Katarzyna Kowalska, Rafał Pęczek, Monika Dębowska-Kiec, Magdalena Łukasik, Marta Magiera, Ewa Tryjańska, Agnieszka Wojtyniak, Aleksandra Żak, Daria Ferda, Agnieszka Basińska, Damian Bławut, Magdalena Bogusz, Julia Czapla, Natalia Daniło, Anna Franke, Anna Gaik, Agnieszka Gał, Paulina Gieryk, Katarzyna Grin, Anna Guzik, Tomasz Hebda, Agnieszka Jarczyk, Paula Kaczmarska, Aleksandra Karpiel, Natalia Kozak, Anna Kropisz, Sabina. Labe, Michał Obacz, Hubert Osipowicz, Jarosław Paczyński, Marta Pałka, Klaudia Pochopień, Magdalena Poda, Anna Przybył, Aleksandra Rudy. Magdalena Siejek, Julita Stefańska, Jakub Stempniewicz, Aleksandra Tracz, Anna Wilczyńska, Julia Ziemba, Gabriela Żak
Zespół Marketingu Roku 2024. Budżet do 10 000 000 zł.
- Canal+
W składzie: Maciej Kuźma, Magdalena Witkiewicz, Amadeusz Winek, Emilia Pantula, Aleksandra Szoblik, Paweł Ostapienko, Piotr Mirski
- Polski Lek
W składzie: Katarzyna Sikorska, Marta Iwanek, Klaudia Targosz, Joanna Podlasin-Jurzak, Katarzyna Bębenek, Marta Serafin, Sebastian Paś, Patrycja Pasek, Kamila Kurek
Zespół Marketingu Roku 2024. Budżet do 50 000 000 zł.
- Shell Polska
W składzie: Justyna Goraj – Marketing Manager PL, Karolina Trębicka – Customer Engagement Manager, Klaudia Janota-Grochowina – Fuel Brand Manager, Jolanta Kwiatkowska – Fuel Marketing Specialist, Anna Sitarska – Marketing Activation Specialist, Yuliia Korzunetska – CRM Acceleration Lead
- L’Oreal Polska
W składzie: Krzysztof Bożek – Dyr marketingu, Michał Bednarek – senior advocacy manager, Kamila Harasimowicz – advocacy specialist, Weronika Pleskot – senior brand manager, Ewelina Bliska – senior brand activation manager, Paulina Nowicka – junior brand activation manager, Elizaveta Spivakova – brand activation manager
Zespół Marketingu Roku 2024. Budżet do 100 000 000 zł.
- Grupa OLX
W składzie: Filip Fiedorow – Marketing Director, Kamil Szabłowski – Consultant, Karolina Łabędź-Gronek – Marketing Specialist, Łukasz Borowicz – Commercial Activity Manager, Łukasz Fabiś – Lead Graphic Designer, Magda Mróz – Junior Marketing Specialist, Marcelina Florczyk – Consultant, Marta Wojciechowska – Marketing Team Manager, Martyna Cieślukowska – Graphic Designer, Michał Wiśniewski – Head of Marketing, Paulina Musielak-Rezmer – PR Lead, Paweł Klapiński – Senior Marketing Specialist, Bartosz Ślusarz – Consultant, Bartosz Wiśniewski – Consultant, Błażej Piotrowski – Media and Marketing Investment Manager, Jolanta Święcicka – Senior Marketing Specialist
- Polskie Linie Lotnicze LOT
W składzie: Ewa Lampart, Justyna Bednarska, Agnieszka Kopańska, Miłosz Bratuś, Weronika Wieczorek, Maciej Chętnik, Bartłomiej Łęczek, Iwona Bańka-Czech, Agnieszka Milak, Joanna Krzyżaniak, Dominika Zachariasz
Partnerzy konkursu Dyrektor Marketingu Roku to: Bluerank, Caudalie, Future Company, Ideo, Ideo Force, Kinads, Mediarun, questus, Rent Design, Sarigato, TZF Polfa, User.com.
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu.