Gala AD WO/MAN 2024 za nami. W 13. edycji konkursu organizowanego przez magazyn „Press” laureatami zostali Lena Stryjewska, Beata Szcześniak, Zofia Bugajna-Kasdepke, Justyna Górniak oraz Szymon Dziewięcki. Tytuł AD Marketera Roku 2024 uzyskał duet Anna Barabasz-Sawińska i Jacek Bielarz. Po raz pierwszy w historii konkursu przyznano nagrodę w kategorii Dyrektor/ka Komunikacji, która trafiła do Arkadiusza Mierzwy.
1 kwietnia 2025 roku w Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie przedstawiciele agencji reklamowych, mediowych, interaktywnych, agencji PR oraz studiów produkcyjnych, postprodukcyjnych i dźwiękowych poznali najlepszych w pięciu kategoriach: Agencje mediowe, Agencje reklamowe, Studia produkcyjne, Agencje PR oraz Young.
W kategorii Agencje reklamowe z 207 punktami zwyciężyła Lena Stryjewska, Managing Director 2012 Agency. Drugie miejsce w tej kategorii zajął Dawid Kaźmierczak, Founder & CCO Polot (171 pkt), a trzecie – Małgorzata Majcher, Chief Strategy & Innovation Officer DDB Warszawa (167 pkt). Nominowani byli również: Maciej Twardowski, Chief Creative Officer Ogilvy Poland (130 pkt) i Wojciech Borowski, Group CEO McCann Poland (99 pkt).
W kategorii Agencje mediowe ze 199 punktami laureatką została Beata Szcześniak, General Manager Spark Foundry. Na drugim miejscu uplasowała się Magda Kolenkiewicz, dyrektorka generalna Starcom (185 pkt), a na trzecim – Joanna Okła, CEO EssenceMediacom (145 pkt). Wśród nominowanych był także Michał Strzałkowski, Business Development Director Mediahub (118 pkt) i Kamil Wiszowaty, CEO Group One Media (94 pkt).
W kategorii Agencje PR z 205 punktami wygrała Zofia Bugajna-Kasdepke, prezeska SEC Newgate CEE. Kolejne miejsca zajęły Katarzyna Życińska, CEO 38Content Communication (166 pkt) i Dorota Bieniek, prezeska LoveBrands Group (160 pkt). Nominowani w tej kategorii byli również: Paweł Trochimiuk, prezes The Partners i Tomasz Alberski, Managing Partner K+Group (obaj otrzymali po 120 pkt).
W kategorii Studia produkcyjne, zdobywając 194 punkty, wygrała Justyna Górniak, CEO Papaya Films. Drugie miejsce zajął Konrad Mikołajczyk, Head of Production/vice CEO Film Produkcja (160 pkt), a trzecie – Magdalena Garska, CEO Xantus TV (153 pkt). Nominacje otrzymali ponadto Tomasz Dławichowski, partner zarządzający Timecode Film Production (134 pkt), i Sławomir Richert, dyrektor zarządzający, Creative Producent, partner Warsaw Production Team (105 pkt).
W kategorii Young z 164 punktami wygrał Szymon Dziewięcki, Project Manager SEC Newgate CEE. Na drugiej pozycji znalazła się Wiktoria Wójcik, Co-founder/CMO inStreamly (162 pkt), a na trzecim ex aequo ze 160 pkt Aleksandra Karkosa, Producer & Production Manager F25 Production House i Filip Kniej, Creative Director / Co-founder Cukier. Nominację otrzymała też Patrycja Czapelska, Operations Manager DRUM (91 pkt).
Tytuł AD Marketera roku 2024 uzyskał duet Anna Barabasz-Sawińska, Marketing Director CEE Beverages & Head of Marketing Services, i Jacek Bielarz, dyrektor marketingu, Grupa Maspex. Nominowani zostali również Dariusz Maciołek, CMO/CXO Banku BNP Paribas, i Ewa Lampart, dyrektorka marketingu i komunikacji PLL LOT.
Tytuł Dyrektora Komunikacji przyznano Arkadiuszowi Mierzwie, dyrektorowi ds. komunikacji korporacyjnej w Jeronimo Martins Polska. Drugie miejsce w tej kategorii zajęła Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektorka komunikacji korporacyjnej Nationale-Nederlanden, a trzecie – Katarzyna Przewęzikowska, menedżerka ds. relacji zewnętrznych i CSR Żabki. Nominacje trafiły też do Karoliny Łuczak, dyrektorki biura prasowego i komunikacji wewnętrznej Provident, oraz Anny Marciniak, dyrektorka ds. komunikacji Mastercard.
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu.
Organizator: Press
Mecenas: TVN Media
Partner kategorii Agencje Reklamowe: Mastercard
Partner kategorii Agencje mediowe: AMS, Onnetwork
Partner kategorii Agencje PR: IMM
Partner kategorii Young: 180heartbeats + JUNG v MATT
Partner kategorii AD Marketer: Dentsu
Partnerzy gali: British American Tobacco, Centrum Kreatywności Targowa, Cheese Film, Cocosound, F25 Production House, Czysta Odwaga
Patroni branżowi: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Związek Firm Public Relations
Patroni medialni: Marketer+, PRoto.