sobota, 11 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościWydatki prawników na PR rosną

Wydatki prawników na PR rosną

W Gazecie Prawnej można przeczytać, że kancelarie prawne i doradcze coraz więcej wydają na usługi public relations. Dla specjalistów od PR i marketingu zaczyna się tworzyć nowy rynek. Według informacji gazety, największe kancelarie, których jest około 10, wydają rocznie na te cele od 200 do 300 tys. zł. Mniejsze przeznaczają na PR średnio 60-80 tys. rocznie. Branża szacuje, że rynek ten jest warty około 6 mln rocznie. „Dziś mamy koniunkturę i dobre przychody, więc trzeba zainwestować w budowę marki, bo gdy zacznie się dekoniunktura, właśnie silna marka będzie najbardziej pomagała w utrzymaniu klientów” – mówi Paweł Tomczykowski, partner spółki Ożóg&Wspólnicy, która zdecydowała się zatrudnić firmę Synergic.

Mimo rosnącego rynku, takie firmy jak Konsultanci Warszawscy, którzy zajmują się doradztwem marketingowym i PR dla kancelarii prawnych, nie mają zbyt dużej konkurencji. Jak podaje gazeta, oprócz niej specjalizuje się w tej dziedzinie w zasadzie jeszcze kilka firm, m.in. agencja Pure Concept. Część kancelarii zatrudnia specjalistów od PR-u i marketingu bezpośrednio, pozostali to często samodzielni doradcy, mający własne firmy. Powodem wyboru samodzielnego doradcy jest często cena – miesięczne wydatki na agencję PR oscylują między 20 a 35 tys. zł. (jcm)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj