środa, 9 kwietnia, 2025
Strona głównaAktualnościW mediachWydawnictwo Bauer zarzuciło twórcy „LinkedIna na gorąco” bezprawne wykorzystanie znaku towarowego

Wydawnictwo Bauer zarzuciło twórcy „LinkedIna na gorąco” bezprawne wykorzystanie znaku towarowego

Gracjan Jamroszczyk, twórca humorystycznej prasówki „LinkedIn na gorąco”, otrzymał pismo od Wydawnictwa Bauer. W przesłanym dokumencie wskazano, że bezprawnie używa on słowno-graficznego znaku towarowego tygodnika dla kobiet „Życie na Gorąco” – pisze press.pl.

Jak czytamy, pierwsze wydanie „LinkedIna na gorąco” pojawiło się 1 lipca 2024 roku, a od tamtej pory prasówka ukazywała się regularnie w każdy poniedziałek. Jamroszczyk na swoim profilu na LinkedInie przekazał, że łącznie pojawiło się 26 numerów. „Najlepszy numer do tej pory zebrał 282 045 wyświetleń, 2060 reakcji, 178 komentarzy i 28 udostępnień” – poinformował twórca prasówki, cytowany przez źródło.

Prasówka, a konkretnie jej nazwa, przyciągnęła także Wydawnictwo Bauer. Stwierdziło ono, że Jamroszczyk bezprawnie używa słowno-graficznego znaku towarowego tygodnika dla kobiet „Życie na Gorąco”. Jak napisało wydawnictwo w liście przesłanym do twórcy prasówki, „Znak Towarowy został zarejestrowany w Urzędzie Patentowym RP na rzecz spółki Wydawnictwo Bauer Sp. z o.o. Sp. j., wydawcy czasopisma »Zycie na Gorąco« i podlega ochronie prawnej” – dowiadujemy się.

Wydawnictwo Bauer poinformowało również, że „nie wyraziło ani nie wyraża zgody” na używanie przez Jamroszczyka „Znaku Towarowego, ani żadnych jego elementów (układu, kolorystyki) właściwych dla oznaczenia czasopisma wydawanego przez Wydawnictwo Bauer i/lub innych prowadzonych przez Wydawnictwo Bauer aktywności, w tym na prezentowanie Znaku Towarowego” w połączeniu z profilem twórcy prasówki na Linkedlnie i/lub jakąkolwiek inną jego działalnością – czytamy.

Według wydawnictwa, stanowi to naruszenie prawa ochronnego do znaku towarowego i praw autorskich do niego. Co więcej, działanie Jamroszczyka ma wprowadzać użytkowników w błąd przez „sugerowanie związku/współpracy z czasopismem »Życie na Gorąco«, a tym samym narusza zarówno prawa, jak i interesy Wydawnictwa Bauer” – pisze źródło.

W odpowiedzi na list wydawnictwa Jamroszczyk powiadomił w poście na LinkedInie, że jego celem „nigdy nie było wprowadzanie użytkowników serwisu LinkedIn w błąd” i nie ma żadnego połączenia pomiędzy publikowanymi przez niego treściami a wydawcą czasopisma „Życie na Gorąco”. Oznajmił także, że jego satyryczno-prowokacyjny tygodnik od teraz będzie znany jako LING. „Wyrażam szczerą nadzieję, że nowe logo nie przypomina ani nie nawiązuje w jakikolwiek sposób do podlegającego ochronie prawnej znaku towarowego zarejestrowanego w Urzędzie Patentowym RP na rzecz spółki Wydawnictwo Bauer Sp. z o.o. Sp. j.” – napisał Jamroszczyk.

Źródło: linkedin.com/gracjan-jamroszczyk

(ao)

Źródło: press.pl, Twórca “LinkedIn na gorąco” zmienia nazwę po interwencji Wydawnictwa Bauer, 27.02.2025/ linkedin.com/gracjan-jamroszczyk/ Zdjęcie główne: linkedin.com/gracjan-jamroszczyk

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj