23 października 2024 roku na kanale Creator Insider YouTube poinformował o wprowadzeniu nowych rozwiązań. Wśród nich pojawiły się m.in. wydłużenie formatu Shorts, dodanie naklejek z ankietami czy aktualizacja zakładki Wyświetlenia. Ponadto platforma informuje o ułatwieniach w dostosowaniu wyświetlanych na kanale reklam.
Platforma poinformowała o wydłużeniu Shortsów – filmy o długości od 61 do 82 sekund będą automatycznie przydzielane i wyświetlane na karcie Shorts. Od 15 października 2024 roku twórcy mogli już zauważyć stopniowe wprowadzanie zmian, a pełne wdrożenie nowych zasad będzie miało miejsce przed końcem listopada – przewiduje YouTube. Wówczas filmy o wskazanej długości zostaną przeniesione na kartę Shorts.
YouTube informuje także, że twórcy mogą teraz dodawać naklejki z ankietami bezpośrednio do swoich Shortsów, co ma zaangażować subskrybentów.
Źródło: youtube/creatorinsider
„Do tej pory, jeśli twórcy chcieli zapytać o opinię swojej społeczności, mogli to zrobić tylko poprzez post z ankietą lub poproszenie użytkowników o skomentowanie filmu. Teraz youtuberzy mogą dodać naklejkę z ankietą bezpośrednio do Shortsa i poprosić widzów o zagłosowanie na jedną z opcji” – przekazano w filmie na YouTubie.
Twórcy będą mogli zobaczyć procent głosów oddanych na każdą opcję w ankiecie Shorts, a także dokładną liczbę wszystkich głosów. To kolejny sposób na zaangażowanie widzów oraz zwiększenie zasięgów dzięki formatom Shorts, które w dalszym ciągu zyskują na popularności. Opcja ma być dostępna dla wszystkich użytkowników w ciągu tygodnia.
Uruchomiony został również nowy filtr w zakładce Wyświetlenia, który umożliwi dostęp do analizy danych na temat oglądalności w czasie rzeczywistym z podziałem na typ publikowanych treści. Ma to pomóc twórcom różnych formatów na YouTubie dowiedzieć się, jakie treści są najbardziej angażujące dla subskrybentów. Zaktualizowana zakładka będzie dostępna zarówno w wersji na komputerze, jak i aplikacji mobilnej.
Źródło: youtube/creatorinsider
YouTube testuje także nową opcję Super Chatu, który jest dostępny w trakcie prowadzenia transmisji na żywo oraz przy okazji premier filmów. Opcja ma zwiększać zaangażowanie oglądających – a tym samym przychody – poprzez wyznaczanie celu.
Źródło: youtube/creatorinsider
Twórca będzie wyznaczał cel oraz nagrodę dla subskrybentów za pomoc w jego osiągnięciu, jak np. dodatkowy live czy seria Q&A. Na ekranie Super Chatu będzie wyświetlał się cel oraz wyznaczony czas na jego osiągnięcie. Na razie opcja będzie dostępna w wersji testowej jedynie dla części youtuberów.
YouTube ułatwia także możliwość blokowania określonych kategorii reklam. Opcja ta była już dostępna dla kanałów na platformie za pomocą AdSense, teraz jednak konkretne kategorie reklam będzie można blokować również z poziomu aplikacji. Dostęp do funkcji pojawi się w ciągu tygodnia w zakładce YouTube Studio. (kn)
Źródło: youtube.com/creatorinsider, Poll Stickers for Shorts, Ad Blocking Controls, Longer Shorts Updates, Super Chat Goals, and MORE!, 23.10.2024