Business Consulting z Katowic wygrała zorganizowany przez przetarg na przeprowadzenie regionalnej kampanii promującej produkty turystyczne województwa śląskiego. Kampanię zleca Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego. Działania rozpoczną się w maju i potrwają miesiąc. Kampania zakłada wykorzystanie outdooru, telewizji, radia, prasy oraz Internetu. Ponadto – w ramach podpisanej umowy – zorganizowanych zostanie 12 eventów promujących śląskie oraz konkurs z nagrodami dla mieszkańców województwa.
Przetarg był organizowany przez Urząd Marszałkowski we wrześniu 2008. Urząd planował bowiem dwie kampanie promocyjne na rok 2009 – ogólnopolską i regionalną. Pierwszą prowadzi Grupa Eskadra. Drugą – właśnie Business Consulting, która w ostatnim etapie na wybór agencji do akcji w regionie pokonała Eskadrę.
Jak tłumaczy Tomasz Stemplewski, dyrektor Wydziału Promocji i Współpracy Międzynarodowej w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskiego „Kryterium oceny była cena – 50% drugie 50% za zgodność opracowanej linii kreacyjnej ze strategią kreatywną »Śląskie. Pozytywna energia« i Mapą marki »Śląskie« plus sposoby praktycznego przełożenia strategii kreatywnej »Śląskie. Pozytywna energia« na działania z zakresu marketingu bezpośredniego i public relations. W przetargu udział wzięły 3 agencje, jednak ostateczną ofertę złożyły tylko dwie – Eskadra i Business Consulting.”
Budżet na kampanię regionalną wynosi 939 400 zł. Osobą koordynującą działania związane z kampanią promocyjną z Urzędu jest Witold Czyż – główny specjalista w Wydziale Promocji i Współpracy Międzynarodowej. (kk)