poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościWyłoniono zwycięzców pierwszych „Turystycznych Mistrzostw Blogerów” organizowanych przez POT

Wyłoniono zwycięzców pierwszych „Turystycznych Mistrzostw Blogerów” organizowanych przez POT

Polska Organizacja Turystyczna ogłosiła zwycięzców pierwszej edycji „Turystycznych Mistrzostw Blogerów”, konkursu, który miał promować najpiękniejsze regiony Polski. Laureatką została Alicja Rapsiewicz (LosWiaheros), która reprezentowała województwo kujawsko-pomorskie. Drugie miejsce zajęła Aleksandra Świstow (Pojechana) z województwa mazowieckiego, a trzecie Kaja Wolnicka (Moi Mili) z województwa zachodniopomorskiego.

„Temat tegorocznych obchodów Światowego Dnia Turystyki to »Turystyka i transformacja cyfrowa«. Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polska Organizacja Turystyczna włączają się w światowy nurt zwiększania wykorzystania Internetu do promocji turystyki. Efektem tego są m.in. Mistrzostwa Polski Blogerów, które za pomocą influencer marketingu mają zainspirować Polaków do zwiedzania naszego kraju” – mówi Witold Bańka, minister sportu i turystyki.

W rywalizacji wzięło udział niemal 60 internetowych twórców z całej Polski. Najpierw jury wybrało 16 osób, które zostały ambasadorami poszczególnych regionów. Następnie blogerzy we współpracy z regionalnymi organizacjami turystycznymi przygotowali scenariusze publikacji i odwiedzali najciekawsze miejsca na terenie Polski. Finałowa ósemka, która został wybrana na podstawie głosowania internautów, zasięgu blogów i decyzji kapituły, musiała przygotować wpis z podróży po danym regionie i nagrać vlog, teledysk bądź pocztówkę w formie wideo. Zwycięzców wyłoniono na podstawie oceny jakości materiałów dokonanej przez jury oraz wygenerowanego zasięgu.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów tego projektu. Formuła samych mistrzostw, oparta na grywalizacji, zapewniła wysoki poziom artykułów. Ponadto mieliśmy do czynienia z mobilizacją samych blogerów, ich odbiorców oraz społeczności lokalnych. Prace influencerów były nieszablonowe i cechowała je duża kreatywność. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów tego projektu. Dlatego zadecydowaliśmy o wpisaniu go do naszego kalendarza działań na stałe” – wyjaśnia Robert Andrzejczyk, prezes POT.

Z projektami przygotowanymi przez blogerów w ramach konkursu można zapoznać się na stronie. (pp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj