28 września 2017 roku ogłoszono wyniki tegorocznej, szóstej edycji konkursu Kryształy PR-u, który skierowany jest do samorządów i instytucji administracji państwowej. Gala wręczenia nagród dla autorów najlepszych projektów promocyjnych odbyła się w ramach XIV Konferencji PR w Samorządzie i Administracji Państwowej, którą zorganizowali Grupa PRC oraz Miasto Kraków.
Zainteresowane podmioty samodzielnie zgłaszały przygotowane projekty, przesyłając formularz zgłoszeniowy. Jak podaje organizator, w tym roku napłynęło niemal 200 zgłoszeń, a poziom prac był wyrównany. „Doświadczenie zdobywane przez samorządy, ich kreatywność w podejściu do podejmowanych tematów i coraz większa dbałość o całokształt wykonania sprawiają, że obrady jury są coraz trudniejsze” – mówi Sebastian Chachołek, prezes zarządu Grupy PRC. „W tym roku dało się odczuć niezwykle wysoki poziom nadesłanych prac, które z edycji na edycję stają się coraz lepsze” – dodał.
Konkurs obejmował sześć kategorii konkursowych. W każdej z nich przyznano nagrodę główną oraz wyróżnienia.
Najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych
Nagroda Grand Prix: Województwo Kujawsko-Pomorskie
Wyróżnienia: Gmina Śrem, Urząd Miasta Legionowo – Gmina Miejska Legionowo, Urząd Miasta Krakowa, Urząd Miasta Tarnowa
Najlepszy film promocyjny
Nagroda Grand Prix: ex aequo Województwo Małopolskie oraz Urząd Miasta Katowice
Wyróżnienia: Urząd Miasta Jastrzębie Zdrój, Gmina Miejska Rumia, Województwo Kujawsko-Pomorskie
Najlepsza promocja projektów unijnych
Nagroda Grand Prix: Urząd Miasta Kutno
Wyróżnienia: Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej, Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie
Najlepsza kreatywna kampania promocyjna
Nagroda Grand Prix: ex aequo Urząd Miasta Legnicy oraz Urząd Miasta Tychy
Wyróżnienia: Gmina Wisła, Urząd Miejski w Wiśle, Gmina Miejska Rumia, Urząd Miasta Kutno
Najlepsza gazeta miejska/biuletyn
Nagroda Grand Prix: Urząd Miasta Częstochowy i KZB Legionowo
Wyróżnienia: Urząd Miasta Zgierz, Gmina Miasto Tomaszów Mazowiecki, Urząd Miasta Jastrzębie Zdrój
Najlepsza kampania promocyjno-informacyjna spółki samorządowej
Nagroda Grand Prix: Kopalnia Kultury w Czeladzi
Wyróżnienia: Agencja Rozwoju Miasta w Krakowie, Przedsiębiorstwo Wodociągowe – Kanalizacyjne „Legionowo” w Legionowie, Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Krakowie, Master – Odpady i Energia
Celem konkursu jest promowanie i nagradzanie najbardziej wartościowych inicjatyw Jednostek Samorządów Terytorialnych i Organów Administracji Państwowej jako inspiratorów nowatorskich i kreatywnych działań i rozwiązań.
PR w Samorządzie i Administracji Państwowej to najstarsza konferencja w Polsce z obszaru public relations dla przedstawicieli jednostek terytorialnych i samorządowych, która odbywa się od 2004 roku. Dotychczas wzięło w niej udział kilka tysięcy uczestników – prezydentów, burmistrzów, wójtów, rzeczników prasowych i osób odpowiedzialnych za promocję i marketing w samorządzie i administracji publicznej. W tym roku gośćmi specjalnymi konferencji byli Jonny Daniels oraz Maciej Orłoś. Każdego roku uznani eksperci podejmują tematykę aktualnych trendów w obszarze PR-u.
Więcej szczegółów na stronie. (bm)