Z okazji Ogólnopolskiego Tygodnia Karmienia Piersią rozpoczęła się kampania społeczna promująca karmienie piersią w miejscach publicznych. Hasło akcji to #konieczabawywchowanego. Jej celem jest budowanie świadomości, że karmienie piersią jest czynnością naturalną, a każda matka ma prawo nakarmić piersią swoje dziecko w miejscu publicznym.
W ramach kampanii stworzono „Vademecum kultury karmienia piersią w miejscach publicznych dla mam i otoczenia”. Nagrano cztery filmy edukacyjne poświęcone karmieniu piersią w centrum handlowym, parku, kościele i restauracji.
Akcja powstała we współpracy z blogerkami – Hafiją, SuperStyler, Nebule i Mamalą – oraz ekspertami: psycholog dr hab. Anną Szuster-Kowalewicz, socjolożkami dr hab. Dorotą Hall i dr Magdą Grabowską, antropolożką dr hab. Magdaleną Radkowską-Walkowicz i ekspertem savoir vivre Adamem Jarczyńskim.
W ramach kampanii uruchomiono stronę internetową konieczabawywchowanego.pl oraz profile na Facebooku i Instagramie. Stworzono również hashtag #konieczabawywchowanego oraz plakaty z grafikami edukacyjnymi.
Organizatorzy projektu zdecydowali się też na podjęcie dyskusji na temat hejtu, z jakim spotykają się matki karmiące piersią. Negatywne postawy poddano analizie psychologa, socjologów i antropologa. Można się z nimi zapoznać na stronie internetowej akcji.
Inicjatorem i fundatorem kampanii jest NutroPharma, właściciel marki Femaltiker. Patronat honorowy nad akcją objął Rzecznik Praw Dziecka oraz Rzecznik Praw Obywatelskich.
Za koncepcję, kreację i produkcję kampanii odpowiada agencja kreatywna BIG IDEA PROMOTIONS. Produkcją filmów promocyjnych również zajmowała się wymieniona wyżej firma przy wsparciu EXPRESSO POSTPRODUCTION. Za działania PR odpowiada natomiast Alert Media Communications. (pp)