Jako przykład prężnych działań w mediach społecznościowych, autorka artykułu wymienia fanpage Międzynarodowych Targów Poznańskich. Strona ma ponad 10 tys. użytkowników. Dzięki odpowiedniej komunikacji, Targi przestały być kojarzone wyłącznie z biznesem; są także patronem wielu wydarzeń kulturalnych. Działania przekładają się także na większą frekwencję na eventach.
Dla niektórych wydarzeń zakładane są także osobne strony. Tak było w wypadku Międzynarodowych Zawodów w Skokach przez Przeszkody połączonych z Targami Sprzętu Jeździeckiego. Profil krakowskich Targów Książki ma 11,5 tys. fanów. Ich organizator od trzech lat konsekwentnie buduje społeczność wokół wydarzenia. Użytkownicy angażowani są na rożne sposoby, biorą udział m.in. w wyborze Ambasadora Targów. „Facebook jest dla nas doskonałym narzędziem komunikacji, a im więcej fanów, tym lepszy efekt buzz marketingu i większa frekwencja podczas poszczególnych wydarzeń” – stwierdziła prezes Targów Książki, Grażyna Grabowska, w wypowiedzi dla Pressa. Grabowska zwróciła także uwagę na konieczność pielęgnowania relacji ze zgromadzoną na fanpage’u społecznością: dostarczanie informacji, ciągłe angażowanie i utrzymywanie zainteresowania inicjatywą.
Jednak sposób wykorzystania mediów społecznościowych różni się w zależności od grupy docelowej, do której adresowane są imprezy. Targi przeznaczone dla partnerów biznesowych także mają swoje strony, są one jednak prowadzone inaczej. Nie organizuje się na nich konkursów, stanowią raczej platformę wymiany informacji. Relacje B2B w social mediach opierają się także często na innych (niż Facebook i Twitter) kanałach, np. YouTube, gdzie udostępniane są materiały video z poszczególnych wydarzeń.
Jak wynika z tekstu, entuzjazm organizatorów targów w dziedzinie mediów społecznościowych studzą specjaliści od social mediów: po przeanalizowaniu kilku facebookowych stron zauważają, że ich twórcom często brak pomysłów, zaangażowania czy nawet wyczucia estetyki. Lecz zdarzają się także profile na bardzo wysokim poziomie, tak jak strona Targów Poznańskich, komunikujące się w bardzo oryginalny i ciekawy sposób.
„Jeśli organizator targów wzmocni swój przekaz na Facebooku, może być pewien, że odrobił zadanie domowe i powinien czekać na zasłużone dobre efekty” – podsumowuje Żaneta Berus, prezes Expo XXI i wiceprezes Polskiej Izby Przemysłu Targowego. (jl)