piątek, 24 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościWyznacz sobie cel, czyli jak tworzyć coraz lepsze komunikaty prasowe

Wyznacz sobie cel, czyli jak tworzyć coraz lepsze komunikaty prasowe

Ustalenie konkretnych celów, które chcemy osiągnąć dzięki informacjom prasowym, pozwala ocenić, na ile są skuteczne i dokonywać zmian, aby uzyskać lepsze wyniki – czytamy w portalu cision.com.

Podstawowym celem informacji prasowej jest przyciągnięcie uwagi odpowiednich osób – przede wszystkim klientów i dziennikarzy. Potencjalnych klientów chcemy zaciekawić produktem i sprawić, żeby weszli na stronę internetową, dowiedzieli się więcej, a może nawet dokonali zakupu. Chcemy, by dziennikarz, który nie znał naszej marki, zainteresował się nią dzięki tej informacji.

Jeśli staramy się ciągle udoskonalać tworzone informacje prasowe, po ich wysłaniu liczba odsłon z dnia na dzień powinna rosnąć. Warto sprawdzić liczbę odsłon trzech ostatnich informacji prasowych, ustalić średnią i dodać do tej liczby na przykład 10 proc. – to będzie cel do osiągniecia – radzi Susan Payton, autorka tekstu. Im więcej ludzi przeczyta komunikat, tym więcej odwiedzi stronę internetową, a to może być kolejny cel. Jak czytamy, trzeba pamiętać, że tylko 1-3 proc. czytających informację prasową przejdzie z niej na stronę. Jeśli więc niewiele osób przeczyta komunikat, jeszcze mniej trafi na stronę. Niewielka liczba kliknięć może wynikać też z tego, że informacja zawiera za dużo linków. Nie warto więc komplikować – podkreśla Payton.

W przypadku sprzedaży online jednym z najważniejszych wyznaczników jest współczynnik konwersji. Odnosi się do liczby osób, które czytały informację prasową, później przeszły na stronę internetową i dokonały zakupu. Jak czytamy, warto śledzić ten współczynnik także w odniesieniu do innych stron, na których opublikowano komunikat. Współczynnik konwersji też powinien stale wzrastać.

Co jednak, jeśli nie udaje się osiągnąć wyznaczonych celów? Jeśli liczba czytających informacje prasowe nie rośnie, trzeba ocenić, dlaczego. Niska liczba odsłon może świadczyć o tym, że treści nie są wystarczająco angażujące. Jeśli z kolei zbyt mało osób klika w linki w informacji, trzeba zastanowić się, czy tych linków nie jest za dużo oraz czy wezwania do działania są czytelne. Przyczyną zbyt niskiego współczynnika konwersji może być natomiast zbyt skomplikowana droga zakupowa – czytamy.(mb)


Sprawdź kurs internetowy: Copywriting

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj