W Rzeczpospolitej czytamy o nowym trendzie w employer brandingu, czyli łączeniu kampanii marketingowej z budową wizerunku firmy. Spójność tych działań może pomóc w procesie rekrutacji, tym bardziej, że coraz więcej firm w Polsce ma jasno zdefiniowaną strategię kształtowania wizerunku pracodawcy.
Jak zauważa Barbara Zych, prezes Employer Branding Institute, budowanie marki pracodawcy przestaje być zaliczane jedynie do procesów HR, ale jest też rozpatrywane jako element działań rekrutacyjnych. W rozmowie z Rzeczpospolitą Zych zwraca również uwagę, że problemem jest nie tyle brak, co niewystarczająca liczba atrakcyjnych kandydatów. Anna Macnar, prezes HRM Institute, potwierdza, że firmy zaczynają się interesować employer brandingiem po to, by zwiększyć liczbę aplikacji kandydatów do pracy a zwłaszcza talentów. Decydują się także wcielać wizerunek w kampanie marketingowe, co widać na przykładzie niedawnej kampanii wizerunkowej Lotosu, w której firma przedstawia się poprzez historię pracownika firmy i jego syna.
Oznaką rosnącego w Polsce znaczenia employer brandingu jest duża liczba konferencji poświęconych tej tematyce. Anita Błaszczak, autorka artykułu, wspomina także, że jedną z najaktywniejszych branż w dziedzinie employer brandingu jest ostatnio sektor nowoczesnych usług biznesowych (w tym zwłaszcza usług IT). (mw)