Projekt Movember powstał w 2003 roku w Australii. To inicjatywa, w ramach której mężczyźni przez cały listopad zapuszczają wąsy, by zwrócić w ten sposób uwagę na problemy zdrowotne mężczyzn i zachęcić ich tym samym do badań. Akcja przerodziła się w globalny ruch, a w Polsce pojawiła się w 2014 roku.
2 listopada tego roku w ramach Movember wystartowała kampania Pilsner Urquell „Wzór piwnych wąsów”. Marka piwa zachęca internautów, by udostępniali na Instagramie swoje fotografie z hashtagiem #wzórpiwnychwąsów. Każde otagowane zdjęcie oznacza złotówkę przekazaną przez firmę na badania profilaktyczne związane z wykrywaniem męskich chorób m.in. raka prostaty. Pilsner Urquell planuje przeznaczyć na zbiórkę do 20 tys. zł.
Jak piszą organizatorzy akcji, sfotografować można wąsy prawdziwe, sztuczne, doklejone, a nawet te, które powstaną z piwnej piany przy okazji picia piwa. W pięciu wybranych lokalach (w Poznaniu, Krakowie, Wrocławiu i Warszawie) w listopadowe weekendy zaplanowano dla gości działania pod hasłem „Wzór piwnych wąsów”.
Mapę punktów można znaleźć na stronie.
„Tak jak Pilsner Urquell zainspirował wielu piwowarów do warzenia krystalicznych, złocistych piw zwanych lagerami, tak akcja »Wzór piwnych wąsów« – mamy nadzieję – stanie się zachętą dla panów do zwrócenia baczniejszej uwagi na swoje zdrowie” – mówi Krzysztof Wardzyński, odpowiedzialny w Kompanii Piwowarskiej za aktywacje marki Pilsner Urquell. „Wierzymy, że upodobanie Polaków do wąsów i czeskich piw zaowocują wspaniałą galerią, która przełoży się na środki pieniężne przekazane na badania”.
Materiały kreatywne przygotowała Agencja Nairobia. (red)