niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościWiadomościWzrosła świadomość Polaków na temat ESG? Nowa publikacja Grupy Roboczej Public Relations...

Wzrosła świadomość Polaków na temat ESG? Nowa publikacja Grupy Roboczej Public Relations IAB Polska

We wrześniu 2024 roku pojawiła się nowa publikacja Grupy Roboczej Public Relations IAB Polska „ESG update. Trendy, które zmieniają zasady gry”, która jest poświęcona zagadnieniom zrównoważonego rozwoju w działalności przedsiębiorstw. Skupiono się w niej przede wszystkim na aspektach związanych z komunikacją i budowaniem marki czy wpływem działań w tym zakresie na wybory konsumentów.

Jak wynika z Raportu Strategicznego IAB Polska, temat ESG w 2024 roku pobija rekordy popularności w świecie public relations. Co więcej, jest to obszar, w którym – w ujęciu globalnym – 49 proc. agencji spodziewa się większych inwestycji swoich klientów. Grupa podkreśla, że w Polsce zainteresowanie to może wynikać w znacznej mierze z wejścia w życie unijnej dyrektywy CSRD, która wprowadza obowiązek sprawozdawczości przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju, w tym ochrony środowiska, odpowiedzialności społecznej i przestrzegania praw człowieka. Z drugiej strony pojawia się także nacisk ze strony konsumentów – aż 72 proc. Polaków uważa, że firmy powinny poruszać kwestie ważne dla swoich klientów i pracowników.

„Wyzwanie, jakie stoi dziś przed specjalistami ds. komunikacji, to zrozumienie zasad ESG i konstruowanie na ich podstawie precyzyjnych, łatwych do przyswojenia przekazów. W trendbooku Grupy Roboczej PR IAB Polska »ESG Update« piszemy m.in. o tym, jak integrować ESG w strategiach biznesowych, opisujemy dobre praktyki w obszarach komunikacji i budowania marki, wysuwamy praktyczne wnioski” – mówi Joanna Berlińska, szefowa Grupy Roboczej Public Relations IAB Polska, Head of PR & Communications, Founder, Lightscape.

W trendbooku znajdują się wypowiedzi i publikacje takich ekspertów jak m.in. Agnieszka Surowiec, Brand and Comms Director z Intrum Polska, Ewa Ziętek-Maciejczyk, dyrektor ds. projektów i komunikacji w IAB Polska, Joanna Mielczarek i Bernadetta Kędra ze Stowarzyszenia mali bracia Ubogich, Karolina Kulig, Marketing & PR Managerka w LUCKYYOU, czy Berenika Pel i Paulina Kaczmarek z DANONE.

Z publikacją można zapoznać się tutaj. (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj