Druga połowa 2015 roku dla rynku reklamowego okazała się ciekawsza niż pierwsza. Największy wpływ na to miał wzrost wydatków z sektora farmaceutycznego i FMCG. O wnioskach z raportu SMG pisze Media&Marketing Polska.
W okresie od stycznia do grudnia 2015 r. polski rynek reklamy w wartościach netto wzrósł o 4,5 proc., czyli o ponad 326 mln zł względem 2014 r.
Na dynamikę wzrostów reklamowych może mieć wpływ konsumpcyjny tryb życia odbiorców, poparty jeszcze programem rządowym „Rodzina 500+” – czytamy. Jak zaznacza Piotr Piętka, prezes SMG Polska wpływ na to mają także wielkie imprezy sportowe. „W roku 2016 będziemy świadkami zmagań polskiej reprezentacji w piłce nożnej w czasie Euro oraz występów naszych zawodników walczących o trofea olimpijskie” – dodaje przy tym.
Są i czynniki utrudniające rozwój rynku, jak: problemy w gospodarce chińskiej, zagrożenia terroryzmem, obniżenie ratingu dla Polski przez agencję S&P – wskazuje Piętka. Problemem będzie także nakładanie na poszczególne sektory gospodarki nowych podatków – podatek bankowy oraz podatek od tzw. sklepów wielkopowierzchniowych. (mw)