Jak wynika z wyliczeń serwisu eMarketer.com, w najbliższych latach przychody Facebooka będą co prawda rosnąć, ale wolniej niż się spodziewano.
W lutym serwis ogłosił prognozę, według której społecznościowy gigant w 2012 roku miał zarobić 5 mld dol. na samych reklamach. Teraz eMarketer.com wspomina o 4,23 mld – kwocie o 34,1 proc. większej niż reklamowe przychody Facebooka w 2011 r. Według prognozy ich wzrost będzie coraz słabszy – w 2013 r. wyniesie 29,5 proc., a w 2014 r. 24,2 proc. Za dwa lata koncern z samych reklam ma zgarnąć 6,81 mld dol.
Jak czytamy, korekta prognozy wiąże się z wątpliwościami niektórych firm co do skuteczności płatnych reklam na Facebooku. Kilka światowych marek zrezygnowało już z marketingowych wysiłków w serwisie. Z roku na rok przychody z tytułu płatnych kont reklamowych stanowią coraz mniejszy udział w całkowitym przychodzie firmy. W 2009 r. z płatnych reklam Facebooka pochodziło 98 proc. zarobionych przez koncern pieniędzy, w 2012 r. ten współczynnik spadnie do 83,9 proc. (ks)