13 marca 2025 roku marka X-kom opublikowała nietypową reklamę w swoim oficjalnym kanale na Facebooku. Post dotyczący biurka gamingowego od razu wywołał głośną reakcję internautów, która skłoniła firmę do usunięcia reklamy z profilu i wystosowania przeprosin.
Sam wpis dotyczący biurka gamingowego nie wzbudzał zastrzeżeń – zawierał on opis produktu z wyliczeniem jego zalet. Kontrowersje wzbudziła natomiast przygotowana grafika, na której zamieszczono dwie opinie konsumentów. Wystawione „recenzje” wprost sugerowały, że wspomniane biurko sprawdza się także w innym celu niż zakładał producent – niekoniecznie związanym z pracą czy gamingiem.
Źródło: facebook.com/xkompl
Post wywołał burzę niemal od razu po publikacji. Internauci szeroko komentowali działania marketingowe X-komu. W komentarzach zarzucano firmie seksualizację oraz brak profesjonalizmu. Zastanawiano się również, czy na tym właśnie polega „nowoczesny marketing”.
Poniżej zamieszczamy przykłady, które redakcja PRoto.pl dokumentowała od momentu publikacji kontrowersyjnej „reklamy”.
Źródło: facebook.com/xkompl
Czytaj też: Burza po zwolnieniu kobiety, która wróciła z urlopu macierzyńskiego. Firma odpowiada
Już po godzinie od publikacji wpis z kontrowersyjną reklamą został usunięty. Internauci zaczęli wówczas pytać o sprawę w komentarzach pod innymi postami na profilu.
Źródło: facebook.com/xkompl
Redakcja PRoto.pl skontaktowała się z X-komem z prośbą o odniesienie się do sprawy. Do tej pory firma nie udzieliła jednak odpowiedzi. Opublikowano natomiast wpis z wyjaśnieniami na facebookowym profilu.
Firma zapewnia w nim, że nie miała na celu wywołania burzy. Chciała jedynie zaprezentować opinie prawdziwych klientów. Reakcje konsumentów spowodowały jednak, że firma zdecydowała się zdjąć reklamę z oficjalnego profilu: „po Waszych reakcjach widzimy, że nie był on na miejscu i dlatego podjęliśmy decyzję o usunięciu tego wpisu” – pisze X-kom na Facebooku. I dodaje: „Przepraszamy. Trzynasty wypadł w czwartek, ale dla nas był to piątek trzynastego”.
Źródło: facebook.com/xkompl
Post również wzbudził szerokie zainteresowanie i wywołał dyskusję wśród internautów. Część z nich podtrzymywała oburzenie i narrację spod kontrowersyjnej reklamy. Pod wpisem z przeprosinami zaczęły się jednak pojawiać także komentarze doceniające „innowacyjność” i „odwagę” marki. „Uwielbiam odważny marketing. Działa lepiej niż typowy nudny na maxa i wszystko pisane na jedno kopyto. Naprawdę smutni ludzie musieli mieć obiekcje co do tego posta” – czytamy w jednym z komentarzy na Facebooku.
Źródło: facebook.com/xkompl
(kn)
Zdjęcie główne: facebook.com/xkompl