W grudniu 2024 roku XTB, polska platforma inwestycyjna o globalnym zasięgu, nawiązała współpracę z popularnym twórcą commentary – Mikołajem „Konopskyym” Tylko. Razem będą edukować w kwestii finansów. Celem partnerstwa jest dotarcie do młodych ludzi z przekazem promującym świadome zarządzanie finansami i odpowiedzialne podejście do inwestowania.
„Inwestowanie w Polsce budzi coraz większe zainteresowanie. Dlatego, aby ustrzec młodych ludzi przed różnego rodzaju scamami, nawiązaliśmy długoterminową współpracę z najpopularniejszym twórcą commentary w Polsce – Mikołajem »Konopskyym« Tylko. Mamy nadzieję, że nasze wspólne działania zachęcą młodych ludzi do edukacji finansowej i nauczą ich odpowiedzialnego zarządzania pieniędzmi” – przekazał Kacper Gawroński, dyrektor marketingu w XTB Polska.
Jak zwracają uwagę przedstawiciele XTB, obecnie dla młodego pokolenia internet jest głównym źródłem wiedzy. Platformy takie jak YouTube stały się już nie tylko przestrzenią, w której młodzi ludzie szukają rozrywki, lecz także informacji, a kanały typu commentary stają się współczesnymi odpowiednikami serwisów informacyjnych. Jak przekazuje firma w komunikacie prasowym, jednym z najbardziej opiniotwórczych twórców tego formatu w Polsce jest Mikołaj „Konopskyy” Tylko. W swoich materiałach często porusza on tematy związane z finansami, skupiając się także na potencjalnych zagrożeniach, takich jak oszustwa internetowe czy nieodpowiedzialne zarządzanie pieniędzmi.
W ramach partnerstwa youtuber może liczyć na wsparcie merytoryczne, w tym dostęp do ekspertów XTB specjalizujących się w inwestowaniu oraz ekonomii. Na kanale Konopskyy na YouTubie pojawił się już pierwszy odcinek będący efektem współpracy twórcy z marką.
Współpraca z Konopskyym ma charakter długoterminowy. Jak przekazała marka, partnerstwo z twórcą to tylko część szerszej strategii XTB, która zakłada aktywne wspieranie edukacji finansowej w Polsce. (kn)