„Masz już brodę i kupujesz warzywa w lokalnym sklepie? Pora na wyższy poziom świadomości – powiedz TAK dla wiatru!” – zwraca się do odbiorców bohater akcji.
Kampania ma na celu edukowanie i informowanie społeczeństwa o pozytywnym wpływie energii wiatrowej na codzienne życie. Działania będą prowadzone głównie w internecie i mediach społecznościowych.
Polska jest pierwszym krajem, w którym startuje międzynarodowa kampania społeczna „Yes to Wind Power”. Jej rozpoczęcie zaplanowane jest na marzec b.r. Działania mają objąć również Francję, Włochy czy Rumunię.
[[{“fid”:”16852″,”view_mode”:”default”,”fields”:{“format”:”default”},”type”:”media”,”attributes”:{“class”:”media-element file-default”}}]]
Kampania zakłada przede wszystkim działanie interaktywnej platformy Yes to Wind Power, a także jej polskiej wersji: takdlawiatru.pl, z których internauci dowiedzą się, jakie korzyści płyną z wykorzystania energii wiatrowej. Ponadto, kandydaci na „energetycznych hipsterów” razem z innymi uzytkownikami platformy będą mogli dzielić się swoimi przemyśleniami za pomocą wpisów bądź wideo.
Koordynatorem przedsięwzięcia jest Polskie Stowarzyszenie Energii Wiatrowej. Za obsługę kampanii w Polsce odpowiada również Q&A Communications.
Rok temu w Hiszpanii miała miejsce premiera inicjatywy, która dotarła do ponad 2 milionów osób.
Polska w 2015 roku zajęła drugie miejsce, zaraz po Niemczech, pod względem przyrostu mocy w energetyce wiatrowej – wynika z danych Europejskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej.
Koszt energii elektrycznej z turbin wiatrowych będzie malał – w przeciwieństwie do tradycyjnych źródeł energii. Dzięki udziałowi energetyki wiatrowej w wytwarzaniu energii, Polska w przyszłości może stać się bardziej niezależna energetycznie, w szczególności od importu paliw kopalnych.(ak)