Adidas w związku z turniejem NCAA March Madness, największym wydarzeniem w świecie koszykówki, ruszył z kampanią „You Got This”. Akcja ma na celu uwolnienie młodych sportowców od presji i zachęcenie ich do powrotu do czerpania radości ze sportu – podaje thedrum.com.
Jak czytamy, marka opublikowała na swoim profilu w mediach społecznościowych reklamę z udziałem 22-letniej Hailey Van Lith z LSU Tigers. Spot jest utrzymany w klimacie utworu „Under Pressure” zespołu Queen i Davida Bowiego. Wideo ma za zadanie przypomnieć młodym sportowcom, że „to tylko gra” i zachęcić ich do kojarzenia sportu z beztroską i zabawą. Film ma być emitowany podczas turniejów mężczyzn i kobiet zarówno w telewizji, jak i w social mediach.
Źródło: instagram.com/adidasbasketball
„Przez całą moją przygodę ze sportem nigdy nie unikałam wyzwań i to uczyniło mnie zawodniczką, którą jestem dzisiaj. Stawianie się w sytuacjach, w których jesteś testowany, i udowadnianie, że możesz przezwyciężyć wewnętrzną lub zewnętrzną presję, daje ci pewność siebie, aby grać swobodnie i wkraczać w te momenty rywalizacji, takie jak turnieje mistrzowskie, z zapałem, a nie strachem. Ważne jest, aby przypomnieć sobie, że już wcześniej radziłeś sobie z presją i po prostu skupić się na byciu graczem i kolegą z drużyny, o którym wiesz, że możesz być” – powiedziała Van Lith, cytowana przez źródło.
Kampania rozpoczęła się w lutym 2024 roku. W akcji biorą udział sportowcy, w tym m.in. ośmiokrotna mistrzyni WNBA Nneka Ogwumike, i pokazują, jak radzą sobie z presją – dowiadujemy się.
„Gdy sportowcy uczestniczą w wydarzeniach o wysokiej randze przez całą swoją karierę, może być trudno poradzić sobie z ciężarem oczekiwań. Naszym celem jest pomoc tym sportowcom w odzyskaniu radości, jaką czerpią z uprawiania sportu. Dzięki Hailey Van Lith inspirujemy kolejne pokolenie sportowców i pomagamy im wrócić do tego, dlaczego zaczęli uprawiać sport — aby dobrze się bawić” — przekazał Chris Murphy, starszy wiceprezes Adidas ds. marketingu, cytowany przez thedrum.com.
W ramach kampanii Adidas udostępnił aktualizację swojej sieci NIL, która daje uczniom-sportowcom szkół Division 1 szansę na czerpanie korzyści z nazwiska, wizerunku i podobieństwa. Od momentu powstania sieci w marcu 2022 roku uczestniczyło w niej ponad 12 tys. młodych sportowców uprawiających różne dyscypliny, zarabiając procent od sprzedaży produktów i kampanii – donosi źródło. (ao)