YouTube ogłosił uruchomienie Brand Partner Program Certification – edukacyjnej platformy online dla twórców reklam wideo. O projekcie czytamy na adwordsagency.blogspot.com.
Platforma ma służyć dzieleniu się wiedzą na temat tworzenia efektywnych strategii komunikacyjnych na YouTube oraz narzędzi przydatnych dla marketerów. Będzie dostępna w 22 językach, również po polsku.
Jak czytamy, trzy lata temu YouTube stworzył YouTube Brand Partner Program, który miał inspirować twórców reklam i wspierać ich w tworzeniu efektywnych strategii komunikacji opartych na wideo. Reklamodawcy zauważają natomiast, że czas spędzany przez użytkowników na YouTubie rośnie, więc stawiają na oryginalne treści – czytamy. Badanie opublikowane przez Pixability pokazuje, że TOP 100 marek na YouTube zanotowało obecnie 50 proc. więcej wyświetleń niż w zeszłym roku.
YouTube nadal chce wspierać agencje, tym razem udostępniając materiały edukacyjne. Jak czytamy, YouTube Brand Program Certification to kurs online, który zapewni agencjom wskazówki i narzędzia przydatne do projektowania efektywnych kampanii wideo. Znajdą się tam porady dotyczące publikacji treści, podstaw tworzenia kampanii oraz jej optymalizacji w serwisie, a także – współpracy z youtuberami.
Autorzy programu konsultowali się m.in. z „gwiazdami” YouTube’a, takimi jak Hannah Hart, MysteryGuitarMan, Veritasium, My Cupcake Addiction czy Flavia Calina – czytamy.
Jedną z pierwszych agencji, która przystąpiła do programu, jest MEC Wavamaker. Agencja zadeklarowała, że w nadchodzących miesiącach obejmie certyfikacją wszystkich swoich pracowników na świecie – czytamy dalej. (mb)