YouTube szuka sposobu, by zachęcić twórców do aktywności na platformie i osiągania „kamieni milowych”. Mają temu służyć karty osiągnięć, które będą wyświetlane w panelu YouTube Studio – opisuje socialmediatoday.com.
Jak czytamy, nowe powiadomienia o osiągnięciach oparte są na emotikonach i pojawią się w YouTube Studio, gdy kanał osiągnie określony poziom w różnych dziedzinach. Sama platforma wyjaśnia, że twórcy zobaczą karty, gdy osiągną określone „kamienie milowe”, np. dotyczące subskrybentów, wyświetleń i godzin oglądania. Ma to na celu lepsze uznanie działalności twórców – przytacza źródło za YouTube’em.
Źródło: socialmediatoday.com
Socialmediatoday.com ocenia, że rozwiązanie wydaje się dość prostym sposobem na promowanie większej aktywności w serwisie i może być dobrą zachętą szczególnie dla początkujących twórców, których wideo nie cieszą się jeszcze zbyt wielką popularnością.
Dalej czytamy, że YouTube będzie eksperymentować z kartami osiągnięć przynajmniej w ciągu najbliższych kilku miesięcy.
Poza tym platforma rozszerza prowadzony test komentarzy czasowych, który początkowo został uruchomiony w kwietniu, na użytkowników aplikacji mobilnej. Jak przypomina źródło, tego rodzaju komentarze zawierają znacznik czasu, który wskazuje konkretny moment w klipie, do którego odnosi się komentarz. Czytamy, że ma to zapewnić lepszy kontekst dla komentarzy pozostawianych pod filmami, a jednocześnie pokazać, które elementy wideo wzbudzają największą dyskusję. (mb)