Złagodzono restrykcje dotyczące przeklinania na początku filmów na YouTubie – informuje theverge.com.
7 marca 2023 roku w życie weszła nowa zmiana na YouTubie – filmy, na które nałożono ograniczenie reklam z powodu używania przekleństw przez twórcę, zostaną ponownie obejrzane, jak mówi cytowany przez The Verge Michael Aciman, rzecznik Google.
W 2022 roku YouTube zmienił swoje wytyczne względem reklamodawców: jeśli film zawierał przekleństwa w pierwszych 15 sekundach, serwis mógł uniemożliwić twórcy zarabianie na materiale.
W ramach aktualizacji materiał będzie się dalej kwalifikował do monetyzacji, nawet jeśli przekleństwo padnie w ciągu pierwszych siedmiu sekund wideo. Wcześniej takie filmy nie podlegałyby już żadnej monetyzacji.
YouTube twierdzi również, że przekleństwa w muzyce w tle, w intro lub autro nie spowodują demonetyzacji, natomiast wulgaryzmy w miniaturach już tak. (zd)