YouTube chce wyróżnić miejsca wspomniane w filmach, a także ułatwić sortowanie subskrypcji – opisuje socialmediatoday.com.
Platforma wideo testuje rozwiązanie, które automatycznie doda nowy format linków do miejsc wymienionych w klipach, a także umożliwi twórcom edytowanie rozdziałów – podaje źródło. Czytamy, że wspomniane miejsca mogą być dużą zmianą dla biznesu. YouTube wyjaśnia, że ta funkcja w opisie filmu da użytkownikom łatwy i atrakcyjny sposób wyszukiwania informacji o miejscach wspomnianych w filmie. Czytamy, że do tej pory twórcy musieli dodawać linki tekstowe, aby umieścić informacje o miejscach wspomnianych w wideo. Nowe rozwiązanie automatycznie doda nowy format linków wizualnych do materiałów, w których YouTube wykryje wzmiankę o miejscu.
Czytamy, że YouTube rozpocznie testowanie formatu w wybranych filmach o jedzeniu i napojach, a w przyszłości rozszerzy to na inne tematy.
YouTube testuje również kolekcje w subskrypcjach kanałów, co ma ułatwić użytkownikom odnajdywanie filmów w różnych kategoriach na podstawie kanałów, które wybrali do obserwowania. Czytamy, że kolekcje będą wyświetlane u góry kanału. Osoby, które biorą udział w teście, zobaczą, że serwis zacznie od kolekcji „Ulubione”, stworzonej na podstawie oglądanych subskrypcji. Użytkownik będzie mógł edytować swoje kolekcje, w tym zbiór „Ulubione”, przez dodanie lub usuwanie kanałów z tej grupy.
Źródło podaje, że użytkownik będzie również mógł tworzyć nowe kolekcje. Ma to ułatwić sortowanie subskrypcji i znalezienie poszukiwanych treści. Może to sprawić, że nie przegapią żadnych materiałów przesłanych przez ulubionych twórców.
YouTube testuje również edytowalne automatyczne napisy, a twórcy mogą zmienić opisy dołączone do automatycznie przypisanych segmentów w szczegółach filmu. Czytamy, że twórcy będą mogli przejść do szczegółów filmu i dodać własny tekst, lepiej odpowiadający na potrzeby odbiorców.
Ponadto YouTube testuje też poradnik dotyczący naruszenia zasad i postępowania w takiej sytuacji. (mb)