YouTube rozpoczął pracę nad nowym narzędziem dotyczącym analiz wideo – podaje socialmediatoday.com. Dzięki niemu twórcom łatwiej będzie zrozumieć, skąd pochodzą wyświetlenia i w jaki sposób mogą zmaksymalizować zasięgi każdego filmu – czytamy.
Źródło przywołuje wypowiedź Conora Kavanagh z YouTube Creator Insider (kanału, na którym dział techniczny YouTube’a przekazuje informacje twórcom), który tłumaczy, że nowe narzędzie analityczne lepiej wyjaśnia dane dotyczące wideo. Youtuberzy mogą dowiedzieć się m.in., jak film odbierany jest z punktu widzenia strony głównej, oraz otrzymać sugestie dotyczące kolejnej produkcji.
Źródło: youtube.com – Creator Insider
Czytamy, że dane analityczne dotyczą m.in. „klikalności” filmu i średniego czasu oglądania. Twórcy będą mogli sprawdzić także, ile ruchu pochodzi ze strony głównej oraz zakładki „sugerowane”. Na dole ekranu pojawiać się będą również wskazówki od serwisu.
Jak podaje źródło, YouTube od kilku miesięcy pracował nad ulepszeniem swoich narzędzi analitycznych – m.in. nowego wykresu wydajności kanału z liczbą wyświetleń, subskrybentów i czasu oglądania oraz przychodów. Nowo dodane informacje będą uzupełnieniem obecnie dostępnych statystyk dotyczących zasięgu i zaangażowania dla każdego wideo. Zdaniem źródła, mogą one pomóc twórcom ulepszyć strategię prowadzenia kanału.
Socialmediatoday.com dodaje także, że YouTube wprowadza nowy filtr, dzięki któremu będzie można wyświetlać jedynie filmy oznaczone jako „dla dzieci” – zarówno przez samego twórcę, jak i przez serwis.
Źródło: youtube.com – Creator Insider
(ak)