YouTube nie będzie wysyłał już drogą mailową informacji o nowych filmach publikowanych na subskrybowanych przez użytkowników kanałach. Jak poinformował Google na swoim blogu, zmiana ta nastąpi 13 sierpnia 2020 roku.
Decyzję podjęto na podstawie wniosków wyciągniętych z analizy, która wykazała, że tego typu wiadomości mailowe do tej pory czytało mniej niż 0,1 proc. odbiorców. Dodatkowo sami użytkownicy skarżyli się na zaśmiecanie skrzynki – serwis tłumaczy, że zmiana ma przyczynić się do tego, aby korzystający z YouTube’a mogli łatwiej znaleźć najważniejsze maile, jak te dotyczące ich konta, obowiązkowych ogłoszeń o usługach itd.
Oprócz tego czytamy, że przeprowadzano już testy wyłączania tego rodzaju wiadomości. Pokazały one, że gdy platforma nie wysyła takich informacji, więcej osób korzysta z np. mobilnych powiadomień push.
Dowiadujemy się jednak, że nadal istniała będzie możliwość otrzymywania powiadomień wysyłanych przez aplikację na smartfon lub w przeglądarce Chrome.
Czytaj też: YouTube pracuje nad nowym narzędziem, które pomoże twórcom zwiększyć zasięgi
(kd)