czwartek, 17 kwietnia, 2025
Strona głównaAktualnościZe świataYouTube radzi, jak tworzyć angażujące Shorts

YouTube radzi, jak tworzyć angażujące Shorts

YouTube, chcąc wykorzystać rosnącą popularność krótkich form wideo, postanowił podzielić się wskazówkami dotyczącymi tworzenia bardziej wciągających Shorts. Jest to bowiem typ materiałów, który w ostatnim czasie przyczynia się do znacznego wzrostu liczby wyświetleń i zaangażowania w serwisie – pisze socialmediatoday.com.

Jak podaje źródło, Shorts to obecnie najszybciej rozwijający się format treści na YouTubie. Generuje on ponad 70 mld wyświetleń dziennie. Z tego powodu serwis udostępnił kilka wskazówek, które pomogą twórcom zarówno w rozpoczęciu tworzenia tego typu treści, jak i zainteresowaniu nimi większej liczby odbiorców.

YouTube zapewnił, że do tworzenia Shorts nie jest potrzebny zaawansowany sprzęt – wystarczy telefon, ewentualnie statyw i/lub lampa pierścieniowa. Według platformy, drogie urządzenia nie są konieczne do kręcenia atrakcyjnych filmów – dowiadujemy się.

Shorts mają ograniczenie czasowe do trzech minut, dlatego do stworzenia dobrego materiału potrzebny jest „szybki pomysł”. YouTube zwrócił także uwagę, że nagrywanie w pionowym formacie 9:16 zapewni optymalizację treści pod kątem kanału Shorts – czytamy.

Serwis podał kilka kluczowych elementów, o których należy pamiętać podczas tworzenia Shorts. Według YouTube’a należy:

  • tworzyć jasne i angażujące tytuły, które przyciągną uwagę
  • wybierać trafne hashtagi, które zwiększą widoczność
  • zamieścić pod materiałem krótki opis, który nada kontekst i zachęci do interakcji
  • zadbać o spójny i atrakcyjny wygląd całego kanału Shorts.

Platforma podzieliła się również ogólnymi wskazówkami dotyczącymi tworzenia Shorts i budowania grona odbiorców:

  • podstawą jest regularność, która pomoże w rozwinięciu społeczności
  • łączenie treści między sobą, czyli kierowanie widzów Shorts do innych materiałów, da widzom możliwość głębszego poznania publikowanych przez twórcę treści
  • wchodzenie w interakcje z widzami pozwoli na zbudowanie z nimi relacji
  • śledzenie skuteczności Shorts pomoże twórcom w zrozumieniu, co najlepiej trafia do ich publiczności
  • promowanie Shorts poza serwisem pozwoli na dotarcie do szerszego grona odbiorców
  • korzystanie z modnych ścieżek dźwiękowych zwiększa szansę na trafienie materiału do szerszej publiczności

Jak podsumowuje źródło, według YouTube’a kluczem do zwiększenia zaangażowania są autentyczność i eksperymentowanie z formatem w celu odnalezienia stylu, który najlepiej przemawia do odbiorców. (ao)

Źródło: socialmediatoday.com, YouTube Shares Tips on How to Create Engaging Shorts, Andrew Hutchinson, 9.04.2025

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj