YouTube, chcąc wykorzystać rosnącą popularność krótkich form wideo, postanowił podzielić się wskazówkami dotyczącymi tworzenia bardziej wciągających Shorts. Jest to bowiem typ materiałów, który w ostatnim czasie przyczynia się do znacznego wzrostu liczby wyświetleń i zaangażowania w serwisie – pisze socialmediatoday.com.
Jak podaje źródło, Shorts to obecnie najszybciej rozwijający się format treści na YouTubie. Generuje on ponad 70 mld wyświetleń dziennie. Z tego powodu serwis udostępnił kilka wskazówek, które pomogą twórcom zarówno w rozpoczęciu tworzenia tego typu treści, jak i zainteresowaniu nimi większej liczby odbiorców.
YouTube zapewnił, że do tworzenia Shorts nie jest potrzebny zaawansowany sprzęt – wystarczy telefon, ewentualnie statyw i/lub lampa pierścieniowa. Według platformy, drogie urządzenia nie są konieczne do kręcenia atrakcyjnych filmów – dowiadujemy się.
Shorts mają ograniczenie czasowe do trzech minut, dlatego do stworzenia dobrego materiału potrzebny jest „szybki pomysł”. YouTube zwrócił także uwagę, że nagrywanie w pionowym formacie 9:16 zapewni optymalizację treści pod kątem kanału Shorts – czytamy.
Serwis podał kilka kluczowych elementów, o których należy pamiętać podczas tworzenia Shorts. Według YouTube’a należy:
- tworzyć jasne i angażujące tytuły, które przyciągną uwagę
- wybierać trafne hashtagi, które zwiększą widoczność
- zamieścić pod materiałem krótki opis, który nada kontekst i zachęci do interakcji
- zadbać o spójny i atrakcyjny wygląd całego kanału Shorts.
Platforma podzieliła się również ogólnymi wskazówkami dotyczącymi tworzenia Shorts i budowania grona odbiorców:
- podstawą jest regularność, która pomoże w rozwinięciu społeczności
- łączenie treści między sobą, czyli kierowanie widzów Shorts do innych materiałów, da widzom możliwość głębszego poznania publikowanych przez twórcę treści
- wchodzenie w interakcje z widzami pozwoli na zbudowanie z nimi relacji
- śledzenie skuteczności Shorts pomoże twórcom w zrozumieniu, co najlepiej trafia do ich publiczności
- promowanie Shorts poza serwisem pozwoli na dotarcie do szerszego grona odbiorców
- korzystanie z modnych ścieżek dźwiękowych zwiększa szansę na trafienie materiału do szerszej publiczności
Jak podsumowuje źródło, według YouTube’a kluczem do zwiększenia zaangażowania są autentyczność i eksperymentowanie z formatem w celu odnalezienia stylu, który najlepiej przemawia do odbiorców. (ao)
Źródło: socialmediatoday.com, YouTube Shares Tips on How to Create Engaging Shorts, Andrew Hutchinson, 9.04.2025