15 listopada 2022 roku YouTube zaczął testowanie nowych funkcji klipów krótkometrażowych – informuje socialmediatoday.com.
Niebawem twórcy będą mieli możliwość oznaczania produktów do kupienia w Shorts. Widzowie ze Stanów Zjednoczonych oraz z Indii, Brazylii, Kanady i Australii będą mogli zobaczyć tagi w klipach i dokonać zakupów bezpośrednio w aplikacji – donosi The Financial Times, cytowany przez źródło.
Jednym z wyzwań krótszych form wideo jest to, że nie można przed nimi oraz w ich trakcie umieścić reklam, jak w przypadku dłuższych treści, co sprawia, że zarabianie na tego typu twórczości jest trudniejsze. Procent wygenerowanych przychodów będzie dzielony na podstawie wyników oglądalności – czytamy.
Sprzedaż produktów w Shorts ma uatrakcyjnić i ułatwić twórcom zarabianie na platformie.
Kolejną testowaną funkcją jest możliwość wykorzystania dłuższego fragmentu muzyki w Shorts. Dotychczas było to 15 sekund, teraz większość utworów będzie mogła trwać od 30 do 60 sekund. Pomoże to również zwiększyć promocję muzyki i napędzanie muzycznych trendów – twierdzi Andrew Hutchnson z socialmediatoday.com. (zd)