YouTube pracuje nad nową funkcją statystyk dla YouTube Studio, która pozwoli twórcom na sprawdzenie, czego użytkownicy szukają na platformie, zarówno w odniesieniu ich kanału i treści, jak i innych ogólnych zapytań – informuje socialmediatoday.com.
Źródło przekazuje, że rozwiązanie pod nazwą „Search Insights”, które jest obecnie testowane, ma być dostępne w zakładce Analizy/Badania. Stworzono dwie oddzielne karty. Jedna z nich pokaże listę innych treści, jakich poszukują użytkownicy oglądający materiały twórcy – zapewni wgląd w kluczowe tematy interesujące widzów wraz z ogólną liczbą wyszukiwań każdego z nich oraz w ruch, jaki zyskał kanał, dzięki danemu zapytaniu. Dzięki temu youtuberzy będą mogli skupić się na przygotowywaniu materiałów, które odpowiadają na potrzeby oglądających – tłumaczy źródło. Na drugiej karcie będzie można sprawdzić najczęściej wyszukiwane zapytania na podstawie dowolnego słowa kluczowego – czytamy.
Źródło: socialmediatoday.com
Źródło ocenia, że narzędzie może być bardzo pomocne, ponieważ zapewnia twórcy lepszy wgląd w to, co napędza ruch na kanale. Aktualizacja ułatwi optymalizację treści pod obecne trendy.
Czytamy dalej, że nie jest jeszcze znana dokłada data wprowadzenia nowej funkcji dla wszystkich właścicieli kanałów. (as)